top of page
חיפוש
giladnewman

עשרת הדיברות לבניית קשרים משמעותיים ופרודוקטיביים עם עמיתים בעבודה


מזל טוב, התחלתם מקום עבודה חדש. אתם בסביבה חדשה ואתם שוב צריכים לבנות את עצמכם אל מול כל הצוות, עובדי החברה וכמובן ההנהלה.

מחקרים מראים שעובדים חמים, חיוביים, שיודעים לעבוד בצוות מועדפים על עובדים שהביצועים שלהם מצוינים. במילים אחרות, חברות מגייסים אתכם לא רק בגלל הביצועים המצוינים שלכם. חשוב לחברה לראות איך אתם עובדים עם צוותים אחרים, עם עובדי חברה אחרים ואיך אתם משפיעים (באופן חיובי!) על מצב הרוח בחברה.

זה גם נכון בחיים האישים שלנו, כולנו רוצים להקיף את עצמנו באנשים שמפרגנים, חיוביים, שמחייכים וגורמים למצב הרוח להיות תמיד חיובי ושמח.


מחקר של גוגל משנת 2017 קבע כי "מיומנויות בין אישיות חשובות יותר ממיומנויות טכניות."


בדייל קארנגי סיכמנו עבורכם את עשרת הדיברות לבניית קשרים משמעותיים ופרודוקטיביים עם עמיתים בעבודה אבל גם עם בני המשפחה וחברים קרובים:




1. אימרו שלום לאנשים שעובדים סביבכם כל יום.

כאשר ניתנת לכם ההזדמנות, תגידו שלום לעמיתים שלכם. מחוות קטנות כאלה יכולות להשפיע לטווח הארוך ולזרוע את הזרעים לידידות ויחסי עבודה מכבדים. לפעמים חיוך פשוט מספיק כדי להאיר את היום של מישהו. מאמץ קטן כזה יזכה תמיד להכרה.


2. צ'ק-אין עם הצוות שלכם.

צרו הרגל לנהל שיחות עם עמיתים בעבודה ולשאול איך היום שלהם. פעולה זו פותחת ערוץ לשיחה שעשוי להיות מועיל הדדית. אם תראו שאכפת לכם, תיחשבו לאנשים אמפתיים ומתחשבים בקרב העמיתים שלכם – ותהיו מקור אמין לשיחות והתייעצויות.


3. תקשיבו ושימו לב.

להיות מאזין טוב זו תכונה חשובה.

על ידי כך שנהיה קשובים ונעודד אחרים לדבר על עצמם, תיצרו מרחב לעמיתים לעבודה כדי לקבל דברים מהלב שלהם אם הם צריכים. על ידי הקשבה פעילה, אתם יכולים להבין טוב יותר את הבעיות או האתגרים של העמיתים שלכם לעבודה ולהציע מילות חוכמה או עצות. לפעמים אנשים פשוט צריכים לפרוק ולא רק למצוא פתרון. אתם תרכשו ידידים על ידי כך שתגלו עניין, ובתמורה, תבנו אמון ואחווה.


4. תפגינו כבוד.

היו אנשים מכבדים ומודעים לגבולות והיו מודעים לאופן שבו אתם מתקשרים. היכולת לקבל מישהו כפי שהוא, גם אם הוא שונה ממכם או שיש להם השקפות שונות, תגרום להם להרגיש כבוד כלפיכם. סביבה מכבדת הדדית מפחיתה מתחים וקונפליקטים במקום העבודה ומסייעת לקדם אווירת עבודה חיובית שבה כל אחד יכול להרגיש מאושר ומלא מוטיבציה בעבודה.


5. העריכו את הזמן של אנשים אחרים.

שימו לב לאופן שבו אתם מנהלים את הזמן שלכם ואת ההשפעה על אחרים כך שתגיעו מוכנים לפגישות ובזמן. מכיוון שלכולם יש זמן מוגבל, הקפידו להיות ישירים ולעניין בעת ניצול הזמן של עמיתים. כאשר אנשים מרגישים שזמנם מוערך, הם נוטים יותר לשתף פעולה איתכם. הם גם יגמלו לכם בכיבוד הזמן שלכם. הרגל זה מחזק אמון וכבוד – וישפיע מאוד על חיזוק הקשר והחיבור.


6. היו צנועים והביעו הערכה

הכרת תודה תעורר הערכה, הפגנת צניעות וסיוע לרווחתו של האדם. כנות ביחס למגבלות שלכם תעזור לבנות קשרים חזקים עם עמיתים לעבודה כי הם רואים שאתם מודעים לעצמכם ולחסרונות שלכם. בקשת עזרה והבעת הערכה ממחישה שאתם פתוחים לרעיונות שלהם ומחזקות את הכבוד ההדדי.


7. הציעו לעזור לעמיתים לעבודה כאשר הם מחוץ למשרד.

כולם יודעים, שלמרות שלפעמים נחמד לקחת פסק זמן מהעבודה לחופשה או צורך כדי להתאושש ממחלה או בשביל אירוע משמעותי בחיים, יכול גם להיוויצר לחץ לקחת את הזמן הזה כאשר העבודה עדיין צריכה להתבצע. אם תציעו לעזור היכן שאתם יכולים, תוכלו לסייע בהפחתת חלק מעומסי העבודה הממתינים לאותם אנשים כאשר הם חוזרים לעבודה. מעשה זה יראה כי אתם אנשים מתחשבים ואכפתיים. וכאשר יגיע תורכם לקחת את פסק הזמן הזה, סביר להניח שתיתקלו באותה הצעת עזרה בתמורה – דבר שבוודאי תעריכו.


8. תנו עצות / ביקורת בונה.

אם אתם עובדים מנוסים יותר, חפשו הזדמנויות להציע עצות בעת הצורך ותתקבלו בברכה. השתמשו בניסיון שלכם בחברה כדי לייעץ לעמיתיכם לעבודה - אך הקפידו לשאול לפני שאתם רק מציעים עצות. ודאו שאנשים רוצים אותן. אם הם לא פתוחים לקבל עצות, גם הכוונה הטובה ביותר תחזור כמו בומרנג.

תנו עצות אדיבות ומועילות. אם יש בעיה, נסו למצוא פתרון יחד. ספקו משוב מעודד כך שיעזור להם לשפר את עבודתם ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהם.


9. בנו מערכות יחסים.

כאשר אתם משקיעים את המאמצים לבנות מערכות יחסים עם האנשים שאתם עובדים איתם, אתם יוצרים יחסי קרבה של תמיכה הדדית. אם תקדישו זמן ללמוד על תחומי העניין והתחביבים של עמיתיכם לעבודה מחוץ לעבודה, סביר יותר ששיתוף הפעולה בעבודה יגבר.

חבר בעבודה ויצירת מערכות יחסים משמעותיות יכולות לתרגם לחוויית עבודה משמעותית ופרודוקטיבית יותר עבור כולם.


10. בצעו מעשה של חסד.

שפרו את היום של מישהו על ידי ביצוע משהו אדיב באופן בלתי צפוי.

כולנו נקלעים למונוטוניות היומיומית של העבודה שלנו, אבל מחווה פשוטה כמו להביא משהו מתוק, להזמין עמית לעבודה לארוחת צהריים, או להשאיר פתק עם מסר חיובי על השולחן של מישהו עושה רושם משמעותי. תהיו האדם שכולם רוצים לראות בעבודה.


"אולי מחר אתה תשכח את המילים החיוביות שאתה אומר היום, אבל מי שקיבל אותן עשוי לזכור אותן כל חייו." – דייל קארנגי

---------------------------------------------------------------


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר

459 צפיות0 תגובות

Commentaires


bottom of page