top of page
חיפוש

ניהול זמן להפחתת מתח ולחץ

עודכן: 7 באפר׳ 2022

אחד ההרגלים החיוניים שיש לבחון כדי להפחית מתח בעבודה הוא היכולת שלנו לנצל זמן באופן פרודוקטיבי. היכן הייתם ממקמים את עצמכם ביחס להרגלי העבודה הטובים הבאים?



הגעה בזמן

להרגל הזה יש רק יתרונות. הגעה בזמן מאפשרת לנו לחשוב בצורה מסודרת, להתמקד ולהתכונן כראוי לפגישה. היא מבטיחה שניצור רושם חיוביבכל מצב.

בתקופות אלה כאשר הכבישים פקוקים, כדי לוודא שאנחנו יוצאים מוקדם יותר, מפנים זמן לחנייה ולכניסה לבניין. ואם אפשר בתחבורה ציבורית, אפילו עדיף.

פגישות רבות אפשר כיום לקבוע בזום – לא חייבים לנסוע. גם לפגישה אונליין חשוב להגיע בזמן.


תכנון יומי

בין אם שימוש בתוכנה או בדף נייר, תכנון יומי מבטיח שליטה בפרטי הפרטים של יום העבודה. הזמן המושקע בתכנון יפחית את זמן הביצוע. תכנון יומי יסודי הוא כלי מפתח.


נוכחות

כמה פעמים קורה שאנחנו משתתפים בישיבה, אבל המחשבות שלנו נמצאות במקום אחר לגמרי ורחוקות מנושא הפגישה? לעיתים קרובות אנחנו אמנם נוכחים פיזית, אך מנטלית אנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי, מה שבסופו של דבר מוסיף לתחושת הלחץ.

נוכחות מלאה בפגישה גם תבטיח שנהיה הרבה יותר ממוקדים ונוכל לסיים את הפגישה מהר יותר.

אם אתם בפגישה, שימו את הטלפון בצד. אם העובדים סביבנו לא יכולים להסתדר בלעדינו למשך שעה, אולי כדאי שנבדוק תהליכי עבודה נוספים שלנו כולל מיומנויות הניהול וההנהגה שלנו.


הימנעות מדחיינות

אנשים מונעים בצורות שונות. גלו מה מעניק לכם את ההשראה והכוח להסתער על משימות בעבודה במקום לדחות אותן. צרו לעצמכם מחויבות ללו"ז קבוע לתפוקות ולהשלמת פרויקטים.


קביעת סדרי עדיפות

אף אחד לא אוהב ללכת הביתה בסוף היום או בסוף השבוע עם הרגשה שלא השלים את רוב המטלות החשובות ביותר. עבודה על פי קביעה והצמדות לסדרי עדיפויות תיצור פחות מתח לעומת התחושה של פיגור הולך וגדל כתוצאה מעומס עבודה.


משך הפגישות

פגישה לא חייבת להימשך שעה. חשוב לבדוק מה צריך להיות בפגישה ולעתים אפשר להספיק אותן ב-45 דקות או חצי שעה. התרגלו לקבוע פגישות קצרות יותר, אתם תספיקו הרבה יותר כך.


שמירה על זמנכם האישי

להישאר במשרד עד מאוחר או לקחת עבודה הביתה הינם הרגלים המעוררים לחץ והם יותר מתישים ממה שנדמה. לפעמים באמת אין ברירה, אבל מהרגע שהדבר הופך להרגל אנחנו עלולים להרגיש שאין לנו חיים מחוץ למשרד.


בשנתיים האחרונות כאשר רבים התחילו לעבוד מהבית, התחושה הזו החמירה כי כבר אין הבדל בין הבית לעבודה. לכן חשוב גם כאן להציב גבולות גם לעצמנו וגם למעסיקים שלנו.



__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר


174 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page