חיפוש

דיבור מול קהל בזום, Teams או בגוגל Meet

#דיבור_מול_קהל #עבודה_מרחוק #פגישה_מקוונת


דיבור בפני קהל אינו מוגבל להצגה בפני קהלים גדולים באולמות. אנחנו מעבירים את המסרים שלנו בפגישות צוות, בפגישה עם לקוחות ולכל מי שאנחנו מֶתָקַשְּׁרִים איתו ביום יום.


הרעיון של דיבור מול קהל והצגת מצגות עבר שינוי מוחלט בעקבות המגיפה. עולם העסקים נאלץ להסתגל במהירות למרחב וירטואלי; דוברים שבעבר היה נוח להם להציג בפני קהל חי החלו להרגיש פחות בטוחים בסביבת דיבור מקוונת ללא שפת הגוף והאנרגיה של חדר שבדרך כלל תידלקו את סגנון ההצגה שלהם. באותה מידה יש ​​כאלה שכיום נמנעים מהצגה אישית ומרגישים בטוחים יותר ונינוחים יותר בחדר וירטואלי.


נוסיף על כך עוד קושי (קטן) 90% מהאנשים מודים שהם עושים דברים אחרים תוך כדי פגישת זום: עונים להודעות, כותבים מיילים או מכינים קפה.


אם כך איך תצליחו לגרום לכך שאנשים יקשיבו למה שיש לכם להגיד?




אורות, מצלמה, אקשן


אם הפגישה שלכם מקוונת, ודאו שהמחשב שלכם עובד, יש לכם סוללה טעונה והחיבור לאינטרנט עובד טוב. ממש כמו שזהו בסיס מובן לפגישה - כך גם הפעלת המצלמות.


בקשו מהמשתתפים להדליק גם את המצלמות שלהם, כדי שתוכלו ליצור קשר בין אישי. אם מדובר בפגישה פנים ארגונית, בקשו מהמנהל להגדיר את הציפייה שכך מתנהלות כעת פגישות. אם מדובר בשיחה חיצונית, הגדירו בנימוס את הציפייה בהזמנה לפגישה, שאם אפשר יהיה נהדר אם לכולם יהיו מצלמות, לבנות מערכות יחסים ולהבטיח הבנה. - זוהי נקודה חשובה אז נחזור עליה:

בהזמנה לשיחה כתבו שזה יהיה נהדר אם כולם יוכלו להפעיל את המצלמות במטרה להבטיח הבנה.


הרוויחו את הזכות לדבר על הנושא שלכם


אף אחד לא מציע לכם להתחיל הרצאה בסיכום הביוגרפיה או קורות החיים שלכם, אבל אם אתם מבקשים לבסס את עצמכם כסמכות בנושא, הקהל יצטרך לדעת שהרווחתם את הזכות לדבר על הנושא הזה.

הזכות לדבר על נושא לרוב נובעת מהתנסות באירוע או מעבודה בתעשייה מסוימת במשך מספר שנים.

המשמעות היא שאתם לא יכולים פשוט ללמוד מילים ולשפוך אותן. אתם חייבים שניה לעצור, לתת לאנשים שמקשיבים לכם את הרקע לנושא ולמה כדאי להקשיב לכם.


אנשים קולטים את האותנטיות, הכנות והרגש בקול של מישהו. כך הם מודדים אם אדם באמת התחבר לנושא. קשה מאוד, למשל, לרווק או רווקה לעמוד בחדר ולהרצות על ההתמודדויות בלהיות נשוי.

זוהי דוגמה ברורה שבה הזכות לא הושגה אך הנקודה עומדת בעינה; הקהל מעריך אתכם כשאתם מדברים ומחליטים אם יש לכם אמינות או שהרווחתם את הזכות לדבר על הנושא הזה.


אז איך לגרום לאנשים להקשיב?


הציגו את עצמכם ודברו על הנסיון שלכם ומה למדתם.

הנה דוגמא: קוראים לי דויד ואני מנהל הפיתוח של חברת התוכנה מאנדיי דוט קום.

בתפקיד שלי אני עוסק בכל נושא הפיתוח וההשקה של מוצר החברה לקהלי יעד שונים במדינות שונות. בשנה האחרונה המחלקה שלי, מחלקת הפיתוח, השיקה מוצר חדש לקהל הישראלי ומערכת יעילה לעבודה לאלפי המשתמשים שלנו בישראל.

היום אני רוצה לדבר איתכם על כיצד לבנות מערכת לקהל הישראל ומהם 2 הנקודות הכי חשובות שלמדתי בזמן פיתוח והשקת המוצר.


אפשר ואפילו רצוי להציג כמה דברים על עצמכם ועל מי שאתם (למשל מאיזה רקע הגעתם, מצב משפחתי, תחביבים - משהו בקצרה ולעתים לחבר את זה למסגרת העבודה) - קצר אבל חושף עוד טפח במי שאתם, וכך לאפשר לאנשים להתחבר עוד יותר אליכם.


אוקיי יש לכם מסר אחד מרכזי אבל למה שאנשים ירצו להמשיך ולהקשיב?


פה נכנס ההוק (בעברית: וו, קרס). הוק זאת אמירה או שאלה שנועדו ליצור סקרנות מיידית ולגרום למאזין לרצות לדעת יותר על הנושא.


אנשים אוהבים להקשיב לאחרים, אבל אחרי מספר דקות לכולנו נגמרת הסבלנות. במיוחד כאשר התראות כל הזמן קופצות לנו למסך או בנייד. אין שום סיבה שנישאר מפוקסים אלא אם כן הדובר הוא החלטי ולעניין.

לאחר שהצגתם את עצמכם, העבירו את המסר. המסר חייב להיות ברור, קצר ולעניין. רוצים לנסות אם המסר שלכם עובר? צלצלו לחבר או להורים שלכם, אם הם הבינו את המסר - כנראה שאתם בדרך הנכונה.


דוגמא למסר קצר: אנשים טבעוניים חיים יותר מאנשים שאוכלים בשר. עוד דוגמא? בבקשה: לא כל פעם שאתם הולכים לחדר כושר אתם ישר רואים את ההשפעה במראה. אבל אם תמשיכו ותתמידו תוך כמה שבועות הגוף שלכם יראה וירגיש אחרת.


הנה ה"הוק" של אחד מהמשפטים שציינו למעלה


אנשים טבעוניים חיים יותר מאנשים שאוכלים בשר (מסר) .(מכאן מתחיל ההוק) מחקר חדש מראה שאיכות החיים של הטבעונים בהחלט טובה יותר משל אוכלי הבשר. טבעוניים ישנים יותר טוב, שותים יותר מים ומבקרים פחות אצל רופאים. אם כך, איך יכול להיות שדווקא היפנים, שהם האומה שאוכלת הכי הרבה דגים, הם בעלי תוחלת חיים כה ארוכה?


הסתקרנתם? יופי. דרך נהדרת לפתוח בהרצאה היא כאשר שואלים שאלה שמאתגרת את הקהל ודורשת ממנו להקשיב לטענות שיש לכם להגיד ובמיוחד מול קהל שלא נמצא מולכם ויכול לעבור לנייד או לענות למיילים.


עוד נקודה חשובה: תחזרו מספר פעמים על המסר, ותחזרו מספר פעמים על ה"הוק" שהכנתם. אנשים לא תמיד מקשיבים בפעם הראשונה וייתכן שפספו את הנקודה שלכם. כאשר אתם חוזרים על אותה נקודה אתם מעצימים את החשיבות של המסר, עוזרים לקהל להבין אתכם לעומק ולהגביר את היכולת שלכם לסחוף את קהל השומעים.

__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם - לטובים יותר, ומוצלחים יותר









37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול