top of page
חיפוש
  • giladnewman

מנהיגות - תכונה נרכשת או מולדת?


בוא נודה על האמת, חסרים לנו בעולם היום מנהיגים טובים. בעסקים, בפוליטיקה ואפילו בספורט - ישנם מנהיגים טובים יותר ומנהיגים טובים פחות - אבל לא משנה איפה שלא נפנה - מנהיגים טובים, כאלה שמתקשרים באופן משכנע וסוחף או שמצליחים להעביר את הרעיון שלהם בצורה יעילה קשה למצוא.


זה לא שאין מנהלים או מפקדים שיובילו את הקבוצה, את המחלקה או את החברה אל היעד או אל המטרה אליה הקבוצה חותרת. אבל אנחנו בני אדם, ולא חיילים שממלאים פקודות. אנחנו רוצים להבין ולהרגיש שאנחנו חלק מההחלטה שהתקבלה - וזאת, פשוט היכולת של מנהיגים טובים. לתת לנו את ההרגשה הזאת, של ״אתם שייכים ומעורבים״.


כפי שציינו, ישנן כמה תכונות מולדות שמועילות מאוד למנהיגים מטבען, אבל האם זה מרמז מי מאיתנו לא יכולים להפוך להיות מנהיגים יעילים? ברור שלא. זיכרו! רוב המנהיגות נרכשת, לא מולדת. הנה 4 מיומנויות בדוקות שיעזרו לכם להפוך להיות מנהיגים טובים יותר.





תקשרו באופן משכנע, בצורה ברורה ותמציתית שמניעה אנשים לפעולה


אנשים מוצלחים מתקשרים בצורה הגיונית, ברורה ותמציתית; וגורמים למאזינים שלהם לרצות לשמוע עוד. האם כל אחד נולד עם דיבור ברור, הגיוני ותמציתי? כמובן שלא! הסתכלו על עצמם. האם אתם תקשרתם בצורה ברורה בגיל 6, 7 או בתיכון? כנראה שלא.


תקשורת היהה מיומנות נרכשת שחייבת להיעשות באופן תמידי ושיטתי. היכולת להעביר את הרעיונות שלכם בצורה יעילה היא אתגר בפני עצמו אך מה יקרה כאשר תמצאו את עצמכם מול אולם שלם של אנשים שלא מכירים אתכם או שחולקים לחלוטין על קו המחשבה שלכם?

לחצו כאן לפרטים נוספים בנושא.


חיזוק ושימור מערכות יחסים - לא רק לבני זוג.


בני האדם הינם יצורים חברתיים. בשונה מרוב בעלי החיים האחרים היחסים שלנו עם הסובבים אותנו הינם מורכבים ומושתתים על דיבור, אינטראקציות חברתיות ועל היכולת שלנו ליצור אינטראקציות חברתיות חדשות מדי יום.

היכולת שלנו כבני האדם ליצור מערכות יחסים אינטימיות וחמות מוכיחה שאנחנו רוצים ויודעים לעשות את מה שצריך בשביל לגרום לאדם אחר, זר, להתאהב בנו ולקבל מאיתנו את האהבה שלנו.

אם כך, נשאלת השאלה - מה צריך לעשות בכדי לבנות מערכת יחסים עם אנשים לא למטרת אהבה?

התשובה היא פשוטה, אותו דבר. אנשים מזהים התנהגות מזויפת או חנופה לשם מטרה.


אם באמת ברצונכם לבנות מערכת יחסים עם איש צוות או עובד בחברה שנו את המחשבה שלכם כלפי אותו עובד או איש צוות. מצאו מה אתם כן אוהבים בו, ומהם הדברים המשותפים שיש בניכם. לא מוצאים? חפשו טוב, כנראה שאתם לא באמת מכירים את הצד האחר. חפשו במדיה החברתית מה מעניין אותו/ה, אילו חברים משותפים יש לכם ומה הם נושאי השיחה שלכם מלבד עבודה. זיכרו, רוב בני הזוג שחיים עשרות שנים ביחד לא התחילו בשיחת חולין אחת וישר קפצו למערכת יחסים ארוכת שנים ואוהבת.


אנשים לא אוהבים לציית


כנות, ענווה, שפה מכבדת והבנה הם כלים שימושיים למנהיגים לבנות אמון ולסחוף אחריהם אחרים. תפקידו של מנהיג הוא לא לנהל אנשים ולגרום להם למלא פקודות, אלא להגדיר מטרה ולתת לאחרים לתרום תוך מתן קול בתהליך. כאשר עובד/קולגה מרגיש מוערך, זהו בסיס אדיר למעורבות שלהם, אשר כמעט תמיד תוביל לפרודוקטיביות ולעשייה גבוהה יותר.


אנשים אוהבים ששואלים לדעתם בנושאים שונים ובמיוחד אם מקשיבים להם בצורה אקטיבית.

שבו עם אנשי הצוות שלכם או עם הקולגות לעבודה ובקשו מהם משוב על הרעיונות שיש להם ולכם.

תתפלאו, הם עלולים לפגוע בול במטרה עם רעיון שישנה את העסק שלכם או את המחלקה שלכם ושאלמלא יצרתם את אותה הזדמנות, את אותה תרבות ההקשבה - היה נשאר כלוא בראשו של אותו קולגה או איש צוות ואתם והחברה הייתם מפסידים רעיון נהדר!


________________________________________________________________________


היכולת לקבל ולהעביר ביקורת הנה מיומנות הכרחית, יומ-יומית למנהלים ומנהיגים.

בשונה ממבקרי קולנוע או ממבקרי מסעדות אשר מבקרים (באופן קבוע) מסעדות שונות וסרטים/ספרים שונים, מנהיגים ומנהלים מבקרים את אותם אנשים, מידי יום, מידי שבוע באופן רציף וקבוע.


________________________________________________________________________


פיתוח מיומנויות במתן וקבלת משוב חיובי


היכולת לקבל ולהעביר ביקורת הנה מיומנות הכרחית, יומ-יומית למנהלים ומנהיגים. בשונה ממבקרי קולנוע או ממבקרי מסעדות אשר מבקרים (באופן קבוע) מסעדות שונות וסרטים/ספרים שונים, מנהיגים ומנהלים מבקרים את אותם אנשים, מידי יום, מידי שבוע באופן רציף וקבוע.


"אני רק מנסה לעזור לו." "רק כך הוא ילמד", "אם הוא עושה טעות, חשוב לתקן אותו." ויש עוד אלפי משפטים שאנשים אומרים כשהם מסבירים מדוע הם מבקרים אחרים – כלומר נותנים "ביקורת בונה".

מנהיגים יוצרים תרבות שבה עובדים, שותפים וקולגות יכולים להצליח. לדוגמה, דנה סמנכ״לית הפיתוח נפגשת אתכם ומספרת לכם על רעיון שנראה בעיניכם רע. אתם מגיבים ואומרים, "זה רעיון איום ונורא," או ״זה הדבר הכי מגוחך ששמעתי בחיים שלי״ שכנעתם את דנה ואת כל הסביבה שלכם ששמעה על המקרה לא לשתף אתכם שוב ברעיונות נוספים.

לעומת זאת, אם תגיבו בצורה אחרת ותאמרו: "הממ. איך חשבת על זה?" או "מה את חושבת יכול ישפר את הרעיון שלך?" או ״אני לא מצליח לראות איך אנחנו יכולים ליישם את זה. - אכפת לך להסביר לי שוב ואיך את רואה שאנחנו מיישמים כזה רעיון?״ סביר להניח שלאחר השיחה אתכם, הם יחזרו לשולחן העבודה שלהם בתחושה מועצמת ומכווני עשיה ואתם עשיתם עוד צעד לבנות תרבות סביבכם של עובדים שותפים וקולגות שיכולים ורוצים להצליח, אתכם.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


אנחנו בדייל קארנגי חגגנו השנה 109 שנים של לווי יחידים ועסקים ועריכת הכשרות בפיתוח אישי, דיבור מול קהל, מכירות, ניהול צוותים וניהול בכיר. ההכשרות שלנו בישראל מועברות בעברית ובאנגלית ובעולם בלמעלה מ-85 מדינות.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם לשנה הבאה - טובים יותר, ומוצלחים יותר.


1,219 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page