top of page
חיפוש
  • giladnewman

7 טיפים לראיון עבודה

עודכן: 7 באפר׳ 2022

יש הרבה מאוד הכשרות לראיונות עבודה, רובן מתמקדות ב"כיצד לענות על שאלות", איפה לשים ידיים, לשלב רגליים או לא לשלב, מה מותר ומה אסור לעשות, כלומר עניינים טכניים. לכן לא מפתיע שכל כך הרבה אנשים חרדים וחוששים מהראיונות ויוצאים בתחושה מתוסכלת ש"זה לא הייתי האני האמיתי בראיון".


בראיונות עבודה המראיינים מנסים לפענח מי האדם שנמצא מולם - לכן חשוב להביא את הגירסה הכי טובה של עצמכם לראיון ולא רובוט שמדקלם תשובות. הראיון מתמקד בגישה שלכם ובסופו של דבר ההבדל בין אם תקבלו את העבודה או לא מתבטא בכמה דברים שאתם עושים קצת יותר טוב מאחרים והרושם שאתם מותירים במראיין שיגרום להם לבחור בכם.


1. הגיעו מוכנים - ערכו מחקר על החברה, התעשייה, המחלקה, הצוות, מנהל המחלקה, המראיין והתפקיד - ככל שתדעו יותר על הנושאים הללו תראו מקצועיים יותר וגם תדעו לדבר על מה שחשוב ולהיות ממוקדים יותר - תדברו בשפה של החברה. איך עושים זאת? מחפשים בגוגל, לינקדאין, חברים, אנשים מהתחום, אנשים מהחברה, מכרים משותפים וכן הלאה.

2. התלבשו באופן ראוי ומכוון להצלחה - דעו מה הצפי לגבי לבוש בחברה והתאימו את עצמכם ללבוש הזה. הגיעו מסודרים ומטופחים (האם אתם מעדיפים לקנות מוצר חדש ונוצץ או משהו שנראה משומש ומרופט). יש הזדמנות אחת לרושם ראשוני ואנשים מקבלים הרבה החלטות על סמך רושם זה (שלוקח הרבה יותר מאמץ לשנות).

3. גלו התעניינות במראיין ובתפקיד - עד כמה שאפשר, בקשו מהם לספר בקצרה עליהם ועל התפקיד. זו הזדמנות גם לשאול שאלות המשך מעבר למה שסיפרו לכם. שאלות ממוקדות - יכולות לתת לכם הרבה מידע על הדרך בה תרצו לענות על השאלות שישאלו אתכם. אפילו שאלה כמו מה הדבר שהמראיין הכי אוהב בחברה, או מה הדברים הכי חשובים לדעת על החברה.

4. כיצד לענות - כאשר שואלים אתכם שאלות - הפגינו את הייחודיות שלכם וכיצד היתרונות שלכם מתחברים למה שהחברה מחפשת.

למשל יש לי ניסיון X בתחום Y - זה יכול מאוד לעזור להמשך פיתוח המוצר החדש אצלכם כי…

זיכרו - הם כבר קיבלו מידע עליכם בקורות חיים ואולי בשאלונים נוספים (קראו עליכם בלינקדאין) - לכן אין צורך לספר את כל מה שידוע - אלא אם נדרש להדגיש משהו חשוב וכיצד הוא מתחבר לתפקיד.


5. תהנו - נשמע מוזר - איך בסיטואציה כזו אני אמור להנות? אם אנחנו מגיעים בגישה פתוחה יותר וחיובית יותר - זה עוזר לשבור את הקרח וליצר שיחה מחברת יותר.

6. היו מוכנים למראיינים שונים ולראיונות שונים - יש מראיינים מאוד מקצועיים, שיודעים לשאול את השאלות הנכונות והראיון נעשה בצורה מקצועית. יש מראיינים רבים שלא יודעים לנהל ראיון, ולכן ככל שנגיע מוכנים יותר - נוכל לתת תשובות עמוקות יותר המשאירות חותם רב יותר (מעבר למה שנשאלנו).

הראיונות כיום יעשו בטלפון, בזום, פנים אל פנים - אנחנו צריכים להיות מוכנים לכולם. בטלפון ובזום אנחנו צריכים להיות הרבה יותר תמציתיים, ממוקדים ונלהבים - כדי להתגבר על החוסר בראיה או בצורך לעבור את המסך.

בראיון פנים אל פנים - אנחנו צריכים לחיות את הראיון - אם אנחנו רדומים - גם נרדים את המראיין. אנחנו צריכים להלהיב את המראיין - שירגיש שיש כאן משהו מיוחד שהחברה צריכה.


7. סיפורי הצלחה וכשלון - חשוב לדעת לספר בבהירות את ההצלחות שלנו - הצלחות שהן רלבנטיות גם למי שאנחנו היום ולתפקיד שאנו ורצים להשיג. במידה ונשאלים על מה אנחנו לא טובים או על כשלונות - גם אותם חשוב לדעת לספר - מה לא עבד ומה למדנו וגם יישמנו בהמשך - כך שאנחנו לא מושלמים (זה בסדר), אבל העיקר, לומדים מהר ופרואקטיביים.


טיפ בונוס: אם אתם עדיין לא מרגישים בטוחים או בנח או שאתם לא מביאים את הגרסה הכי טובה שלכם, תמצאו את ההכשרות שעוסקות בשיפור יכולת הביטוי העצמי, התקשורת הבין-אישית, יחסי האנוש והבטחון העצמי.


__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר

804 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page