top of page
חיפוש
  • giladnewman

כיצד להתגבר על המתח והלחץ במקום העבודה



כיום, מנהלים בעולם העסקי כורעים תחת הלחץ של קבלת החלטות ומצבים משתנים על בסיס יומיומי בעולם שהופך להיות תחרותי יותר ויותר. כאשר מיתון נראה באופק, שרשראות אספקה משובשות, המניות שיורדות וקורונה שעדיין נמצאת כאן, זה לא מפתיע ש-44% מהאוכלוסייה העובדת מרגישים לחוצים בעבודה. העלייה בפגיעה ברווחת העובדים הוכיחה את עצמה כמזיקה באופן משמעותי הן לעובדים והן לארגונים. ככל שלוחות זמנים נוקשים, תחומי אחריות נוספים ופוליטיקה צוותית ממשיכים לשלוט בחיי העבודה, נראה לעתים כי איזון בין לחצים אישיים ומקצועיים יכול להראות בלתי אפשרי. אבל יש קרן אור - עם הכלים הנכונים, אתם יכולים לרתום את כישורי ניהול הלחץ הדרושים כדי למקסם את הפוטנציאל שלכם.

הספר "אל דאגה" מאת דייל קארנגי הוא "ה-ספר" על איך להתגבר על האויבים הגדולים ביותר של החיים: מתח, חרדה ודאגה. הוא יצא לאור לראשונה בשנת 1948. השיטות המנוסות והבדוקות שלו נחשבות לקלאסיות בגלל יכולתן לייצר הצלחה עסקית עבור מנהיגים בדורות, תרבויות ומדינות שונים. הנה כמה מהטכניקות הפשוטות, המעשיות והייחודיות ביותר שתוכלו להשתמש בהן כדי להביס את הלחץ באמצעות חשיבה חכמה ולהפוך להיות אנשים בעלי השפעה רבה יותר במקום העבודה.





1. תכינו רשימת "דברים טיפשיים שעשיתי"


כולנו עושים טעויות מדי פעם, חלק גדולים וחלק קטנים. אבל לעשות טעות זה לא דבר רע בפני עצמו. טעות היא הזדמנות לזהות תחומים לשיפור ולתרגם חולשה לחוזקה. לסבול מלילות ללא שינה ודאגה עקב טעות קטנה או לא עוזר לאף אחד. במקום זאת, לקיחת אחריות ומעקב אחר הצמיחה הם חיוניים. הכנת 'רשימת דברים טיפשיים שעשיתי' מאפשרת לכם לזהות ולקבל טעויות שנעשו ולשחרר כל מבוכה הקשורה בהן. על ידי יצירת מלאי פשוט של דברים שהיינו יכולים לעשות טוב יותר, תגלו את סוג המצבים שגורמים לכם ללחץ וכיצד הייתם רוצים לפעול במצבים כאלה. מלבד היכולת להתכונן למצבים מלחיצים בעתיד, הרשימה גם מאפשרת לכם להסתכל אחורה ולראות את ההתקדמות שנעשתה. כשאתם לוקחים אחריות על טעויות ומוודאים שאותה טעות לא תחזור על עצמה, אתם ממצבים את עצמכם לעבודה עם מקסימום ביטחון ויעילות.


2. כלל 10-90


כבני אדם, אנו נוטים לעתים קרובות להטיות שליליות ונוטים להסתכל על חצי הכוס הריקה. אנשים נוטים לנתח מצבים באופן אובססיבי, לדאוג מלחצים ומדרישות עתידיות שבסופו של דבר לא מתממשים. המציאות היא שבאופן כללי, 90% מהחיים שלנו באמת מתנהלים די טוב אבל אנחנו מתרכזים ב-10% שלא. הדרך הטובה ביותר להביס את הלחץ היא על ידי התמקדות במה שעובד לכם, מבלי לחשוב על כמה שולי זה עשוי להיראות. שווה לחגוג כל היבט של החיים. והכרת תודה על מה שחשוב היא דרך בטוחה לכבות דאגות ולשים את העניינים בפרספקטיבה בריאה.

זה גם קריטי להבין שכולנו שוכחים להיות אסירי תודה. אם חבר צוות או בוס אינו מכיר תודה כפי שמגיע לכם, אתם צריכים להוביל על ידי דוגמה אישית. הפגנת ההערכה שלכם לאחרים עוזרת לבנות רצון טוב ואינטראקציות חיוביות, תוך שהיא מאפשרת לכם להיות אלה שמעצימים אחרים.


3. ניתוח עלות-תועלת


סביבות העבודה המודרניות מוכות משברים ודורשות מאיתנו ללהטט בין פעילויות רבות בו זמנית. תעדוף לא פרופורציונלי של עבודה שאינה קריטית עלול לגרום לבזבוז משאבים ולביצועים לא יעילים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ריבוי המשימות שנזרקות לדרכנו היא ליישם היגיון לוגי בסיסי כאשר מחליטים על מה לעבוד קודם. בחינת העלויות והתועלות של פעולה מסוימת מאפשרת להבין את הקריטיות שלה - הדחיפות והחשיבות שבאמצעותן היא צריכה להיעשות. לפיכך, כאשר מציגים את היתרונות והחסרונות של דרכי פעולה שונות בבירור, אתם יכולים להבטיח כי המשימות הרלוונטיות ביותר יקבלו עדיפות. זה עוזר לאנשים להתאים באופן עקבי את ההחלטות לצרכים העסקיים ומבטל את הלחץ על ידי ארגון נתיבי עבודה שונים.

ניהול מתח הוא לא רק קריטי, אלא מיומנות חיונית. יותר מכל, פתיחות להשקיע ללא הרף בשיפור עצמי היא בעלת חשיבות עליונה כדי למנוע שחיקה ולבצע ביעילות את מה שנמצא באחריותכם. יש לכם את הכוח לשלוט בגורל שלכם, אז ביחרו להפסיק לדאוג ולהתחיל לחיות.


--------------------------------------------------------------------------------------------------


נכתב על ידי גלעד ניומן, מנכ״ל דייל קארנגי ישראל. מדריך בכיר ב-10 שנים האחרונות בדייל קארנגי, מומחה בתחומי פיתוח מנהיגות למנהלים, דיבור מול קהל, שירות לקוחות ומכירות ותקשורת בין אישית.

109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page