top of page
חיפוש
  • giladnewman

לחלום בגדול, לצמוח מהר ולהיות מצוינים

עודכן: 7 באפר׳ 2022

ד"ר עלי פרסה – מנכ"ל יוניקרון ה-AI בעל שווי של 4 מיליארד דולר – בבילון הלת' נבחר לאחד מ-100 האנשים "לשים לב אליהם" בעולם הבריאות


בעבר נהגנו במכוניות עד שהפסיקו לעבוד ואז הבאנו אותם למוסך לתיקון. היום זה כבר לא עובד כך, יש כל כך הרבה חיישנים שמתריעים על בעיה פוטנציאלית או מגינים על הרכב כדי למנוע תקלות. באופן דומה, אנחנו אף פעם לא מחכים לתקלה במטוס לפני שמתקנים אותה. אז מדוע שלא נעשה זאת עם הגוף שלנו. וזה בדיוק מה שעשינו בחברה שלנו "בבילון הלת'" לטיפול בבני אדם ולתת להם מענה מקיף מרופאים, אחיות ומטפלים.


תהליך הקמת החברה שלנו: אחד המסמכים הראשונים שכתבנו בבבילון היה מסמך על התרבות הארגונית. אמרנו שאנחנו הולכים להתמקד בדברים משמעותיים המבוססים על 3 עקרונות: לחלום בגדול, לצמוח מהר ולהיות מצוינים. העולם לא צריך עוד מוצרים גרועים. העולם צריך שירות מצוין, מוצרים מצוינים ועל פי החשיבה הזו שאלנו את עצמנו: איך נפעל?


מצאנו 6 מאפיינים שכל עובד בחברה צריך:

  1. מומחה בתחום – האנשים הכי טובים עם ניסיון – רבים מהטובים ביותר הם לא נחמדים, או לא קל לעבוד איתם, ואז זה לא עובד, לכן זה לא מספיק.

  2. מנהל בעל לב רחב – אנחנו בעולם הבריאות, נכון? אז צריך אנשים שאוהבים אנשים.

  3. אנשי צוות – אנשים שלא יודעים את כל התשובות ומחפשים לשלב אנשים בתהליך כדי לעבוד בצוות.

  4. יצירתיים – לומדים לפתוח את הראש לפתרונות חדשים.

  5. חיוביים – אנשים שליליים מוצצים את כל האנרגיה, אני קורא להם ערפדי אנרגיה. אין דבר גרוע בצוות מאשר מישהו שאומר: אני יכול להגיד לכם מה כל השאר עושים לא בסדר. לכן הגישה כל כך חשובה.

  6. אנשים שלוקחים בעלות על מה שהם עושים – במקום אנשים שאומרים לאנשים מה לעשות בתקיפות. הדברים שאנחנו עושים לא יקרו בן לילה ואנחנו צריכים אנשים שידעו לקום לאחר שהפילו אותם כמה פעמים.



זה מה שאנחנו מחפשים בעובדים. דמיינו קבוצת ספורט שכולם מנסים לנצח ושניים עומדים בצד בידיים שלובות ואומרים לכל השאר מה הם עושים לא בסדר.


כקבוצה צריכים לעבוד כולם יחד ולראות איך אפשר לשפר. זה לא אומר שלא צריך שתהיה בקורת. הבעיה היא כאשר ביקורת הופכת לשלילית והרסנית. צריך לדעת איך ליצר בקורת בונה. יש איזון ואנחנו צריכים לדעת איך למצוא אותו. ג'ף בזוס המיסד של אמזון היה מסיים כל מכתב שנתי לבעלי המניות בניתוח השנה ותחזיות קדימה והוסיף תמיד את המשפט – שאנחנו לומדים ויתכן שנשנה את הדעה שלנו כי אנחנו צריכים לתת עדיפות למה שאנחנו לומדים במקום למה שחשבנו. אם נמשיך ללמוד, נמשיך להשתפר וזו הגישה שחייבים להחזיק כדי לבנות ארגון מצליח.


נקודה נוספת לסיום – להתגבר על הפחד. תמיד כששואלים אנשים בערוב ימיהם, מה היו עושים אחרת – הם תמיד אומרים – הייתי מעז יותר. לא הייתי צריך לפחד. ובחיים צריך לקחת את הצ'אנסים!

__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר

61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page