top of page
חיפוש

9 דרכים לשיפור מערכות יחסים

עודכן: 7 באפר׳ 2022

אחד הדברים החשובים ביותר עבור רוב האנשים הוא היחסים שלהם עם אחרים.

עם זאת, השאלה כמה אנשים חשובים יש לך בחיים שלך, פחות חשובה מאשר השאלה מהי הרמה של מערכת היחסים עם האנשים הללו.


דייל קארנגי, בספרו "כיצד לרכוש ידידים והשפעה" שיתף תשע דרכים בהן אנו יכולים לשפר את מערכות היחסים שלנו.


1. אל תמתחו ביקורת, אל תתלוננו ואל תאשימו

דברי ביקורת שאנחנו מטיחים בזולת לא רק שפוגעים בדימוי העצמי שלו, אלא גם מזיקים לתדמית שלנו.

"כל אידיוט יכול לבקר, להתלונן ולהאשים וזה מה שרובם עושים. אבל צריך אופי ושליטה עצמית על מנת להיות אמפתיים וסלחנים." - דייל קארנגי


2. הביעו הערכה כנה ואמיתית.

קבלת הערכה, בונה את התדמית שלנו מהר יותר מכל שיטה אחרת. בסופו של דבר, הצלחה בכל עבודה דורשת שיתוף פעולה ומאמץ מצד אחרים. אנשים תורמים להצלחתנו באותה מידה שאנו תורמים להצלחתם.


3. עוררו בזולת רצון עז.

כאנשי מקצוע, אנו מוכרים את רעיונותינו כל הזמן. אבל, אנשים מסכימים לעזור מסיבותיהם הם, ולא מסיבותינו אנו. אם נבהיר לאחרים את התועלת שתצמח להם מרעיונותינו, לא יהיה גבול לשיתוף הפעולה שנשיג.


4. גלו התעניינות מרבית ואמיתית בזולת.

ללא כל קשר להון החומרי והפיננסי של כל ארגון, האנשים הם אלה המביאים להצלחתו.

ההון האנושי הוא הנכס המרכזי של הארגון, והעדיפות העליונה צריכה להיות להכיר אותם, בדיוק כמו היכרות עם ההיבטים הטכניים של העבודה. המפתח הוא להיות אמיתי. אל תפתחו תדמית של מי שמתעניין רק כשהוא רוצה משהו. להכיר אחרים תמיד יועיל לשני הצדדים גם יחד.


5. חייכו.

ההתנהגות שלנו תקבע אם נעים לשהות במחיצתנו הרבה יותר מאשר המצב הנתון. יחסי קרבה מקצועיים נוצרים כתוצאה ממה שמופיע על הפנים שלנו שנראה כמחוות קטנות: כמו יחס חברי, נגישות וחיוך מסביר פנים.


6. זכרו כי שמו של האדם הוא הצליל הערב ביותר והחשוב ביותר עבורו, בכל שפה.

לקרוא לאדם בשמו הוא מהלך קריטי, בייחוד כשנפגשים לעיתים רחוקות. כבוד וקבלה נובעים מפעולות פשוטות, כמו לזכור שם ולקרוא לאדם בשמו בכל הזדמנות.


7. היו מאזינים טובים. עודדו אחרים לדבר אודות עצמם.

עסקים מונעים באמצעות מידע, ולכן יישום עקרון מספר זה הוא קריטי. עלינו להקשיב הקשבה מלאה ואמפתית. הדרך בה אנחנו מקשיבים מעידה פלאים על אופי ודרך החשיבה שלנו.

היו ממוקדים, מעורבים וכנים.


8. דברו על נושאי התעניינותו של הזולת.

האמת היא שרוב הזמן אנחנו חושבים על עצמנו. אולי כדאי לשים את עצמנו בצד, ולבנות קשרים מקצועיים איתנים על ידי כך שלרגע נשכח מעצמנו ונדבר על דברים שהאחרים מגלים בהם עניין?


9. גרמו לזולת להרגיש חשוב ועשו זאת בכנות. העצמת האחר מעידה על כך שאנו מעריכים אותו ואת עשייתו. כתוצאה מכך, החיבור שנוצר עשוי לעזור לנו לעמוד בלחצים הנובעים מהמאבקים היומיומיים שלנו.



__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר


274 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page