top of page
חיפוש
  • giladnewman

7 טיפים לנטוורקינג

עודכן: 7 באפר׳ 2022


1. צריך ליזום

הרבה אנשים מחכים שמישהו יפנה וידבר איתם. זה לא קורה הרבה. אנחנו יכולים להיות באולם מלא אנשים ולהרגיש לבד. קבלו החלטה שבזמן מסוים או באותו אירוע אתם הולכים לנהל שיחה, גם אם היא קצרה, עם 3, 5, 10 אנשים חדשים. תראו אלו הכרויות מדהימות והזדמנויות יווצרו.


2. גלו התעניינות באנשים אחרים

מדהים לראות עד כמה אנחנו נוטים לנסות לגרום לאנשים אחרים להתעניין בנו ולספר עלינו.

כאשר כולנו יודעים שהדבר שהכי מעניין כל אחד מאיתנו הוא "אני". אם ניתן את הבמה לאנשים אחרים לדבר על עצמם, גם נכיר אותם יותר, נבין מה חשוב להם, מהן נקודות ההשקה, נגרום להם להרגיש טוב בסביבה שלנו וכך, עד כמה שזה נשמע מוזר, נהפוך להיות אנשי שיחה מעניינים.


3. הקשיבו

כן, זה קשה כאשר אנחנו לא רגילים לעשות את זה. הקשבה היא גם מיומנות וגם גישה. אם נבוא לשיחה בגישה שאנחנו קשובים לאדם השני - יהיה לנו הרבה יותר קל להקשיב. החיבורים הטובים ביותר נעשים עם אנשים שיודעים להקשיב. גם אנשי המכירות הכי טובים הם אלה שיודעים, לא רק להקשיב אלא להיות קשובים. תנו לאחרים את הבמה, ותראו מהר מאוד שהרבה דברים טובים יחזרו אליכם.


4. שאלו שאלות

הקשבה נעשית לא רק באמצעות האזניים - אלא על ידי היכולת שלנו גם לשאול שאלות עומק ולהניע את השיחה. הנקודה הזו גם עונה על השאלה - מה עושים עם מישהו שמדבר ומדבר וזה כבר יותר מדי. אם נדע לשאול את השאלות הנכונות, נוכל גם לעזור לשיחה להתקדם ולהיות הרבה יותר מעניינת ומחברת לשני הצדדים.

 

״תוכלו להשיג יותר חברים בחודשיים, אם תגלו עניין כן ואמיתי באחרים, מאשר במשך שנתיים אם תנסו לגרום להם להתעניין בכם״.

דייל קרנגי מתוך רב המכר - כיצד לרכוש ידידים והשפעה

 

5. חייכו

כן, כמה פשוט, אבל חיוך הוא כמו קסם. כשאנחנו מחייכים, אנשים ירצו יותר לדבר איתנו, הם גם יחייכו. השיחה תהיה חיובית יותר.


6. הביעו הערכה כנה ואמיתית

מיצאו דרך לתת מחמאה לאדם שאיתו אנחנו מדברים. כן, גם בזמן מאוד קטן, אם נמצא משהו להעריך באדם או במה שהוא עשה - החיבור והאמון יתחזקו בצורה משמעותית. לכן חשוב להקשיב למה שהם אומרים לשים לב ולמצוא משהו אמיתי וכן להעריך באדם: יתכן בדרך שהוא עשה משהו מסוים, בגישה שלו.


7. הציעו את נקודת הקשר הבאה

סיימנו שיחה מעניינת וטובה עם אדם חדש - כלומר, יש כאן מקום להמשך הקשר - זו ההזדמנות להציע מועד נוסף לשיחה, פגישה או צעד להמשך הקשר (לא רק החלפת טלפונים וכרטיסי ביקור) - אלא הזדמנות לתאם משהו אמיתי. חשוב לשים לב שגם האדם השני רוצה את המשך הקשר.

 

בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר



494 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page