חיפוש

6 מכשולים ביצירתיות ארגונית ובחדשנות

בעולם המשתנה בקצב מהיר מאי פעם, חברות צריכות להיות זריזות כדי לעמוד בקצב. מחקר של מקינזי ביוני 2020 גילה כי 90% מהמנהלים מאמינים שהקורונה תשנה מהיסוד את האופן שבו הם עושים עסקים ויותר מ-75% מהם מסכימים שיש הרבה מקום לצמיחה. אבל באותו מחקר, רק 21% מהמנהלים האלה אמרו שיש להם את המחויבות והמשאבים לגרום לשינוי לקרות.


המחקר של דייל קארנגי מגבה את המסקנות הללו. בסקר שערכנו בקרב יותר מ-6,500 עובדים ב-21 מדינות, 82% מהנשאלים אמרו שיש להם אנשים יצירתיים בצוות שלהם.

אבל 3 מ-10 עובדים טענו שקשה לזכות בתמיכה ברעיונות החדשים שלהם.


חברת adobe מצאה שיותר ממחצית המשתתפים בסקר אמרו ש"יותר ויותר מצפים מאנשים לחשוב בצורה יצירתית יותר". אבל בלי הסביבה והתמיכה המתאימות, היצירתיות הזו לא מתקדמת לשום מקום. ברור, יש כמה מחסומים העומדים בדרכן של חברות השואפות לרתום לגמרי את היצירתיות של העובדים שלהם.


מחסום #1 – היעדר מחוברות עובדים

דייל קארנגי גילה כי עובדים שמרגישים מוערכים, בטוחים בעצמם ומועצמים יכולים להגביר את מחוברות העובדים בעבודה. עם זאת, בסקר היצירתיות שלנו, רק 25% הסכימו שהם מוסמכים לקבל החלטות בעבודה, רק 40% הסכימו שהם בטוחים בכישורים שלהם, ורק 27% הסכימו שהמנהלים שלהם גורמים להם להרגיש מוערכים בעבודה. כדי שהעובדים ירגישו מוערכים, חברות חייבות להתמקד בהיבטים אלה.


כדי לשפר את מעורבות העובדים, מנהיגים יכולים...

  • להודות לעובדים על כל הרעיונות והתרומות, בין אם יפעלו על פיהם או לא, כדי להראות את הערך בעצם הצגת הרעיונות שלהם.

  • לעודד חיזוק הבטחון העצמי על ידי כך שיעזרו לעובדים לפתח את המיומנויות שלהם.

  • להעצים את העובדים על מנת שיגשימו את הרעיונות היצירתיים על ידי כך שיספקו את הזמן והמשאבים הנדרשים כדי להתחיל את הפרויקט.

מחסום #2 – העדר מטרה

העדר תכלית הולך יד ביד עם חוסר במחוברות. המטרה היא זו שמעוררת מוטיבציה פנימית, וזה מה שמניע מחוברות ומוביל ליצירתיות. עובד שמונע באופן פנימי על ידי משימה או ערכים של החברה הוא אחד שישקיע יותר מאמץ. זה כולל עשיה מעל ומעבר כשמדובר ביצירת פתרונות יצירתיים. בסקר של מיקרוסופט, עובדים שחשו נלהבים יותר מהעבודה היו בעלי סיכוי גדול פי 1.4 לדווח על תחושת חיבור לצוות ולמנהל שלהם. תשוקה נובעת מעבודה המחוברת למטרה ארגונית משמעותית.


כדי לשנות תחושות במחסור מטרות וביעדים אצל עובדים, מנהיגים יכולים...

  • לכתוב הגדרת משימה עוצמתית של החברה כדי להשתמש בה כאבן בוחן להחלטות עסקיות.

  • לחבר כל הזמן את העבודה של הפרט עם הגדרת משימה זו ולהראות להם כיצד הם עוזרים לחברה להשיג את המטרות שלה.

  • לאמץ את המטרה הארגונית ולחיות את ערכי החברה בעבודה.

מחסום #3 – היעדר קשרים חלשים

כחלק ממסע העלאת רעיונות, העובדים מעלים רעיונות חדשניים בהשראה של אוסף של "קשרים חלשים". מהם קשרים חלשים? קשרים חלשים הם מערכות היחסים בקצוות רשת חברתית. במשרד, זה עשוי להיות היכרות עם עובדים בצוותים שונים לחלוטין. הקשרים החלשים האלה הם קריטיים ליצירת רעיונות. עם זאת, המגפה כיווצה את המעגלים החברתיים שלנו וכמעט 3 מכל 10 עובדים מבינים שהם מדברים עם פחות אנשים על בסיס קבוע.


כדי לקדם קשרים חלשים, מנהיגים יכולים...

  • לחבר צוותים מגוונים באמצעות אירועים ופגישות פנים אל פנים, וירטואליים או היברידיים.

  • לעודד ולטפח אינטראקציה בין מחלקות או סניפים שונים של החברה.

מחסום #4 – חוסר בטחון עצמי פסיכולוגי

חשוב לשמור על מגוון של דרכי מחשבה וניסיון בקרב הצוותים שלכם, אבל כשיש נקודות מבט שונות יכולים להיות סכסוכים. כאן נכנסות לתמונה צוותים בעלי בטחון אישי פסיכולוגי גבוה עם רמת ביצועים טובה יותר. העובדים נוטים יותר לשתף את הרעיונות היצירתיים שלהם ללא פחד וזה מאפשר לצוותים לתת ביקורת בונה ולנווט בין סכסוכים מבלי לפגוע במערכות היחסים האישיות.


כדי לשפר את הביטחון האישי הפסיכולוגי, מנהיגים יכולים...

  • להכיר בכך שלכל אחד יש יכולת לתרום.

  • להיות מיומנים ביצירת סביבה זו על ידי