top of page
חיפוש
  • giladnewman

6 מכשולים ביצירתיות ארגונית ובחדשנות

עודכן: 7 באפר׳ 2022

בעולם המשתנה בקצב מהיר מאי פעם, חברות צריכות להיות זריזות כדי לעמוד בקצב. מחקר של מקינזי ביוני 2020 גילה כי 90% מהמנהלים מאמינים שהקורונה תשנה מהיסוד את האופן שבו הם עושים עסקים ויותר מ-75% מהם מסכימים שיש הרבה מקום לצמיחה. אבל באותו מחקר, רק 21% מהמנהלים האלה אמרו שיש להם את המחויבות והמשאבים לגרום לשינוי לקרות.


המחקר של דייל קארנגי מגבה את המסקנות הללו. בסקר שערכנו בקרב יותר מ-6,500 עובדים ב-21 מדינות, 82% מהנשאלים אמרו שיש להם אנשים יצירתיים בצוות שלהם.

אבל 3 מ-10 עובדים טענו שקשה לזכות בתמיכה ברעיונות החדשים שלהם.


חברת adobe מצאה שיותר ממחצית המשתתפים בסקר אמרו ש"יותר ויותר מצפים מאנשים לחשוב בצורה יצירתית יותר". אבל בלי הסביבה והתמיכה המתאימות, היצירתיות הזו לא מתקדמת לשום מקום. ברור, יש כמה מחסומים העומדים בדרכן של חברות השואפות לרתום לגמרי את היצירתיות של העובדים שלהם.


מחסום #1 – היעדר מחוברות עובדים

דייל קארנגי גילה כי עובדים שמרגישים מוערכים, בטוחים בעצמם ומועצמים יכולים להגביר את מחוברות העובדים בעבודה. עם זאת, בסקר היצירתיות שלנו, רק 25% הסכימו שהם מוסמכים לקבל החלטות בעבודה, רק 40% הסכימו שהם בטוחים בכישורים שלהם, ורק 27% הסכימו שהמנהלים שלהם גורמים להם להרגיש מוערכים בעבודה. כדי שהעובדים ירגישו מוערכים, חברות חייבות להתמקד בהיבטים אלה.


כדי לשפר את מעורבות העובדים, מנהיגים יכולים...

  • להודות לעובדים על כל הרעיונות והתרומות, בין אם יפעלו על פיהם או לא, כדי להראות את הערך בעצם הצגת הרעיונות שלהם.

  • לעודד חיזוק הבטחון העצמי על ידי כך שיעזרו לעובדים לפתח את המיומנויות שלהם.

  • להעצים את העובדים על מנת שיגשימו את הרעיונות היצירתיים על ידי כך שיספקו את הזמן והמשאבים הנדרשים כדי להתחיל את הפרויקט.

מחסום #2 – העדר מטרה

העדר תכלית הולך יד ביד עם חוסר במחוברות. המטרה היא זו שמעוררת מוטיבציה פנימית, וזה מה שמניע מחוברות ומוביל ליצירתיות. עובד שמונע באופן פנימי על ידי משימה או ערכים של החברה הוא אחד שישקיע יותר מאמץ. זה כולל עשיה מעל ומעבר כשמדובר ביצירת פתרונות יצירתיים. בסקר של מיקרוסופט, עובדים שחשו נלהבים יותר מהעבודה היו בעלי סיכוי גדול פי 1.4 לדווח על תחושת חיבור לצוות ולמנהל שלהם. תשוקה נובעת מעבודה המחוברת למטרה ארגונית משמעותית.


כדי לשנות תחושות במחסור מטרות וביעדים אצל עובדים, מנהיגים יכולים...

  • לכתוב הגדרת משימה עוצמתית של החברה כדי להשתמש בה כאבן בוחן להחלטות עסקיות.

  • לחבר כל הזמן את העבודה של הפרט עם הגדרת משימה זו ולהראות להם כיצד הם עוזרים לחברה להשיג את המטרות שלה.

  • לאמץ את המטרה הארגונית ולחיות את ערכי החברה בעבודה.

מחסום #3 – היעדר קשרים חלשים

כחלק ממסע העלאת רעיונות, העובדים מעלים רעיונות חדשניים בהשראה של אוסף של "קשרים חלשים". מהם קשרים חלשים? קשרים חלשים הם מערכות היחסים בקצוות רשת חברתית. במשרד, זה עשוי להיות היכרות עם עובדים בצוותים שונים לחלוטין. הקשרים החלשים האלה הם קריטיים ליצירת רעיונות. עם זאת, המגפה כיווצה את המעגלים החברתיים שלנו וכמעט 3 מכל 10 עובדים מבינים שהם מדברים עם פחות אנשים על בסיס קבוע.


כדי לקדם קשרים חלשים, מנהיגים יכולים...

  • לחבר צוותים מגוונים באמצעות אירועים ופגישות פנים אל פנים, וירטואליים או היברידיים.

  • לעודד ולטפח אינטראקציה בין מחלקות או סניפים שונים של החברה.

מחסום #4 – חוסר בטחון עצמי פסיכולוגי

חשוב לשמור על מגוון של דרכי מחשבה וניסיון בקרב הצוותים שלכם, אבל כשיש נקודות מבט שונות יכולים להיות סכסוכים. כאן נכנסות לתמונה צוותים בעלי בטחון אישי פסיכולוגי גבוה עם רמת ביצועים טובה יותר. העובדים נוטים יותר לשתף את הרעיונות היצירתיים שלהם ללא פחד וזה מאפשר לצוותים לתת ביקורת בונה ולנווט בין סכסוכים מבלי לפגוע במערכות היחסים האישיות.


כדי לשפר את הביטחון האישי הפסיכולוגי, מנהיגים יכולים...

  • להכיר בכך שלכל אחד יש יכולת לתרום.

  • להיות מיומנים ביצירת סביבה זו על ידי בניית יחסי אמון עם העובדים.

  • לעודד מרחבים בטוחים שסוללים את הדרך לבטחון אישי פסיכולוגי מתמשך בתוך צוות מגוון.

מחסום #5 – חוסר מרחב יצירתי

באמת, המחסור במרחב יצירתי מסתכם בהצפת משימות יומיומיות. והמגיפה והעבודה מרחוק רק האיצו את שחיקה העובדים. בין פברואר 2020 לפברואר 2021, מיקרוסופט ציינה כי הפגישה המקוונת הממוצעת הוארכה בעשר דקות, הודעות וצ'אטים גדלו ב-45%, ובפברואר 2021 נשלחו 40.6 מיליארד מיילים נוספים בהשוואה לחודש המקביל בשנה הקודמת. כאשר העובדים מתמודדים כל הזמן עם בעיות דחופות ועבודה נוספת, אין זמן או מרחב לחשיבה יצירתית.


כדי ליצור מרחב יצירתי, מנהיגים יכולים...

  • להכיר את העובדים ברמה עמוקה יותר כאדם שלם, לא רק את החלק שמופיע לעבודה.

  • לוודא שלכל עובד יש מספיק זמן לפעילויות שלו ולשאול על עומס העבודה לפני שתקצו לו פרוייקטים חדשים.

  • כבדו את זמן העובדים בבית ואל תשלחו דוא"לים או הודעות מחוץ לשעות העבודה.

מחסום #6 – חוסר פיתוח מקצועי

רעיונות יצירתיים לא נוצרים באוויר. הם בנויים על רעיונות וחידושים של אחרים. כדי להרחיב את היצירתיות, חשוב שלעובדים יהיו הזדמנויות פיתוח מקצועיות כדי לשפר את הכישורים והיכולות שלהם. דו"ח של PwC והפורום הכלכלי העולמי מעריך ב-6.5 טריליון דולר בצמיחת התמ"ג העולמית ו-5.3 מיליון משרות חדשות יווצרו עד 2030 אם מדינות יגדילו את מספר העובדים שלהן.


כדי לעודד פיתוח מקצועי, מנהיגים יכולים...

  • לספק את הזמן והאמצעים לעובדים ולמנהלים להשתתף בקורסי פיתוח מקצועי או בהכשרות.

  • לעבוד לאורך כל רמות החברה כדי לסייע בתמיכה במשרות שונות.



__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר

119 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page