top of page
חיפוש

ארבע טכניקות לריתוק קהל בהרצאות

עודכן: 7 באפר׳ 2022


בכדי לסחוף קהל צריכים לשכנע, למכור את הרעיונות שלכם, לעורר השראה ולהניע אנשים לפעולה. לא כל אחד הוא מספר סיפורים מלידה אבל נראה שישנו חוט מקשר אשר גורם לנו בני האדם, להקשיב למי שנמצא מולנו.


הנה כמה נקודות חשובות:


דברו על נושא שקרוב ללבכם. מאוד קשה לסחוף ולרגש אנשים אחרים אם אתם מדברים על נושא שאתם לא נמשכים אליו ואין לכם אליו זיקה.

דברו על נושא שאתם מבינים בו. כולנו רוצים ללמוד. כולנו רוצים לדעת עוד ולשמוע על דברים שאנחנו לא יודעים. לכל אחד מאיתנו יש יכולת שלאחר אין. דברו על היכולות שלכם. כולם ירצו לשמוע.


פיתחו בסיפור המקרה על מנת ליצר אימפקט

סיפור מקרה אישי הוא דרך מובטחת להשיג תשומת לב חיובית כשאנחנו מנסים להציג רעיון. כשאנחנו חיים מחדש חוויה אישית מוחשית הרלבנטית לרעיון, זה מושך אנשים ופותח את הדרך לשכנע אותם. כקהל אנחנו מקשיבים כי אנחנו מדמייינים את עצמנו כחלק מהסיפור ואנחנו רוצים לדעת מה יקרה. אין צורך בהצהרות שונות לחימום הקהל. כשנתחיל ישר בסיפור המקרה, קל יותר לתפוס את תשומת הלב של הקהל. דובר שמתחיל עם סיפור אישי הוא דובר בטוח בעצמו, שלא יתקע בלי מלים או רעינות.


השתמשו בעובדות ובהוכחות.

עובדות, הוכחות, דוגמאות וסטטיסטיקה תומכות בהצהרה שיש צורך בשינוי. התחילו עם עובדה לפני שתסבירו את המסר. לעתים הראש של הקהל מלא בשאלות: "מדוע כדאי שאקשיב, או מדוע שאאמין לדובר? מי אמר שזה נכון?" הוכחה היא אחד הכלים הבסיסיים שאנחנו צריכים להשתמש בהם כשאנחנו רוצים לשכנע אחרים בדעות שלנו. זה מאפשר לנו להציג תגובה לוגית ולא רק רגשית. הסבירו מה המשמעות של ההוכחה והעובדות עבורכם ומה אתם חושבים. השתמשו בדוגמאות מהחיים, אנלוגיות ועדויות.


הציגו את הפעולה.

שכנוע אפקטיבי מחייב אותנו לפשט את המסר. תארו את הסיפור בצורה כרונולוגית כפי שהוא קרה כולל כל הפרטים החשובים המסבירים את המקרה. הראו להם שהיה צורך בשינוי והמליצו על פעולה ברורה שהמאזינים צריכים לנקוט בה במקרה הזה.

הסבירו את הרווח.

חברו את הפעולה הספציפית לרווח שיצא ממנה. כל הסיפורים והאנקדוטות צריכים סיום עם רווח לפעולה שבה נקטנו או לבעיה שפתרנו. זו גישה עוצמתית שמאפשרת למקסם דיון משמעותי ולצמצם למינימום כל התנגדות רגשית. כאשר הקהל מבין את הרווח שיצא לו מביצוע הפעולה, הוא יהיה קשוב יותר, יזכור את הסיפור ויעריך את הערך של הסיפור ששמע.



__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר




142 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page