top of page
חיפוש
  • giladnewman

מתכון לסילוק רוב הדאגות שלנו ולהעצים את האושר ושמחת החיים



כמה כללים פשוטים שאם נפעל על פיהם, יורידו מעלינו משקל עצום של מתח ודאגה. פשוט להדפיס ולתלות כך שיהיו מול הפנים שלנו כל יום.

רק היום – מתוך "אל דאגה" – דייל קארנגי


מאת סיביל פ. פרטרידג'


1. רק היום אהיה מאושר.ת ההנחה היא שדבריו של הנשיא אברהם לינקולן ש"רוב האנשים מאושרים בהתאם להחלטה שלהם להיות מאושרים" היו נכונים. האושר בא מתוכנו; הוא לא עניין חיצוני.

2. רק היום אתאים את עצמי למה שיש, ולא אנסה להתאים כל דבר לרצונות שלי. אני אנסה לקבל את המשפחה שלי, את העסקים שלי ואת המזל שלי כפי שהם ואתאים את עצמי אליהם.

3. רק היום אטפל היטב בגוף שלי. אני אתעמל למענו, אני אטפל בו, אטפח אותו, לא אתעלל בו ולא אזניח אותו, כדי שיהיה בבחינת מכונה מושלמת עבורי.

4. רק היום אני אפתח את היכולת השכלית שלי. אני אלמד משהו שימושי. אני לא אהיה בטלן. אני אקרא משהו שדורש מאמץ, מחשבה וריכוז.

5. רק היום אפעיל את הנשמה שלי בשלוש דרכים; אני אפעל למען מישהו מבלי שידע על כך. אני אעשה לפחות שני דברים שאני לא רוצה לעשות כמו שהפסיכולוג וויליאם ג'יימס מציע, רק לשם התרגול.

6. רק היום אנהג באדיבות כלפי אנשים אחרים ואסכים לדעתם. אטפח את המראה שלי ככל האפשר, אתלבש בצורה הכי יפה שאפשר, אדבר בטון רגוע, אתנהג באדיבות, אחלק שבחים בנדיבות, לא אמתח ביקורת כלל ולא אמצא שגיאות בכל דבר ולא אנסה לתקן או לשפר אף אחד.

7. רק היום אני אנסה לחיות את היום הזה בלבד, כיחידה נפרדת. בלי להילחם בכל בעיות החיים בבת אחת. יש לי את הכוח לפעול במשך שתים עשרה שעות, אך לא יהיה לי הכוח לפעול כך כל הזמן לאורך כל החיים.

8. רק היום אכין תכנית. אני ארשום מה אני מצפה לעשות בכל שעה ושעה. ייתכן שלא אקיים את כל התכנית במדויק, אבל תהיה לי תכנית. פעולה כזו תסלק שתי צרות צרורת: את החיפזון ואת חוסר ההחלטה.

9. רק היום תהיה לי חצי שעה שקטה שאקדיש אותה עבורי כדי להירגע. בחצי השעה הזאת של מחשבות והרהורים, אוכל לקבל קצת יותר פרספקטיבה על החיים שלי.

10. רק היום לא אפחד, במיוחד לא אפחד להיות מאושר.ת , ליהנות מהיופי שבחיים, לאהוב, ולהאמין שאלו שאותם אני אוהב.ת, אוהבים אותי.



176 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page