חיפוש

זו הגרסה האחרונה שלנו. מכאן אין לאן להשתדרג.

#פיתוח_אישי #קידום #דייל_קרנגי


"האייפון 14 יהיה הגרסה האחרונה של האייפון שאי פעם נייצר", כך הכריז אתמול מנכ"ל אפל, טים קוק, הודעה שהיכתה בתדהמה את העולם כולו ואת עולם ההיי-טק בפרט. "הגענו לקצה יכולת הפיתוח הטכנולוגי שלנו ואין לנו ולאייפון לאן להתקדם", המשיך טים קוק.


נשמע הזוי נכון? לא הגיוני! וכן זה לא קרה. אין אדם אחד בעולם שהיה מאמין לסיפור כזה, אפילו לא ב-1 באפריל. האפשרויות לפיתוחים בתעשיית הסמארטפונים, נראות כיום בלתי מוגבלות, כאשר הם תופסים חלק משמעותי יותר ויותר בחיים שלנו ומהווים בעצם מן מרכז שליטה ובקרה של כל מה שסובב אותנו.


עם זאת בעולם של בני אדם כשהפוטנציאל לפיתוח עצמי הוא אינסופי, כאשר אנשים באים ואומרים, "זהו, אני כבר לא יכול להתפתח יותר...", "אני כבר מצוין בדיבור מול קהל", "אני כבר מתקשר מעולה", "אני מאסטר ביחסי אנוש" ו"אין לי צורך להתפתח יותר." רובנו מאמינים להם או קונים את מה שאמרו לנו.

או כאשר אנשים אומרים "אני כבר מבוגר מדי. אני לא יכול להשתנות, להתפתח, זה מי שאני וזהו." גם את זה רובנו קונים.


אישית, אני לא קונה את זה. בתור מישהו שנמצא בעולם ההדרכות כבר יותר מעשור וראה אנשים מכל הגילים מממשים פוטנציאל שלא היה להם מושג שהיה חבוי בהם. פורצים גבולות ליכולות שלא הכירו בעצמם, אפילו בגילאי 70 ו-80, אני לא קונה את זה.


זה תלוי בנו. אם נרצה נוכל לעשות דברים שלא האמנו שנוכל לעשות. אני אוהב כדורסל ושחייה, כנראה שאני לא אהיה שחקן NBA, או אלוף ישראל בשחיה, אבל האם אני אוכל להגיע ליכולות טובות בהרבה ממה שאני נמצא היום אם ארצה בכך? בוודאי! ללא צל של ספק!


תחת האימון וההדרכה הנכונים, לעתים המסלול הרבה יותר מהיר ממה שאנחנו יכולים לדמיין. כמה מאיתנו קיבלנו בשלב כלשהו בחיים הדרכה או סדרה של אימונים שלקחו אותנו שנות אור קדימה?


ומה לגבי התחומים שאני באמת טוב בהם כבר היום? אני יודע לדבר מול קהל, אני גם מדריך ומלמד אנשים לדבר מול קהל כבר 10 שנים. אז אני יודע לרתק, אני יודע לסחוף את הקהל אחרי. האם עם כל הניסיון הזה אני יכול להשתפר עוד?

בהחלט!


לא רק שאני יודע שאני יכול להשתפר, אני משתוקק להשתפר ורק מחפש עוד הזדמנויות להתפתח עוד כדובר, כמנחה וכמדריך. וכל תחומי העבודה שלי והחיים האישיים, אני רק מחפש הזדמנויות להשתפר.


אם נחזור לרגע לעולם הסמארטפונים והטלפונים הניידים, כיום אנחנו אפילו לא יכולים לדמיין איך יראה סמארטפון בעוד עשור ואלו שימושים יהיו לו. סביר להניח שהטכנולוגיות שיפעילו אותו והיישומים עוד לא הומצאו. וזה בכל החברות החדשניות כמו אפל, סמסונג, שיאומי, וואווי וכו'.


מצד שני חברות כמו נוקיה, סוני-אריקסון, מוטורולה, בלקברי נמחקו כמעט לגמרי מסצינת הטלפונים הניידים והסמארטפונים, למרות שהיו מובילות השוק. הן לא השכילו לזהות שהעולם משתנה והן צריכות להשתנות איתו ומהר ולהתאים את עצמם למציאות.


איך זה קשור אלינו?

המציאות משתנה כל הזמן, אנחנו עובדים עם אנשים מדורות ותרבויות שונים, צריכים לתקשר פנים אל פנים, בזום,

ב-teams, בטלפון, במייל, בוואטסאפ. מי שלא ממשיך לפתח את עצמו כל הזמן, שלא יתפלא אם ימצא את עצמו כמו נוקיה ומוטורולה.


לפני כמה שנים איש בכיר מאוד בתעשיית ההיי-טק בישראל החליט להצטרף לקורס פרזנטציות ודיבור מול קהל שלנו. שאלתי אותו "למה? הרי אתה באמת יודע לדבר מעולה מול קהל, ראיתי אותך. הם אכלו מכף היד שלך." הוא ענה "כן, אבל אני מדבר מול קהלים שונים, כל הזמן, ואני יודע שאני חייב להמשיך ללמוד ולפתח את עצמי, להשקיע בעצמי, אחרת כשאצטרך לדבר עם החבר'ה הצעירים, הם כבר לא ירצו להקשיב לי."

אותו בכיר, הצטרף לקורס וגם הוא ראה שכשעובדים נכון, גם אנשים ברמה גבוהה יכולים להשתפר ולהפתיע אפילו את עצמם.


כשאנחנו, בתחילת 2022 – מסתכלים על השנה הקרובה – זה הזמן להשקיע בעצמנו. לזרוע זרעים, לחרוש, לדשן ולהשקות, כי את ההצלחה המדהימה נוכל לקצור הרבה יותר מהר ממה שנוכל לדמיין. כך לא נהיה במקום שבו נגיד - זו הגרסה האחרונה שלנו. מכאן אין לאן להשתפר.



נכתב על ידי גלעד ניומן, מנכ״ל דייל קרנגי ישראל.

מדריך בכיר ב-10 שנים האחרונות בדייל קרנגי, מומחה בתחומי פיתוח מנהיגות למנהלים, דיבור מול קהל, שירות לקוחות ומכירות ותקשורת בין אישית.

76 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול