המדע מוכיח את מה שדייל קארנגי ידע לאורך כל הדרך על מוטיבציה
דייל קארנגי ידע כבר לפני 100 שנים כיצד להניע אנשים לשאוף להצלחה. הוא היה אמן של שיפור עצמי ואופטימיסט מתמיד. האיש שהפך את הביטוי "אם החיים נתנו לך לימונים, תכין מהם לימונדה" לביטוי שגור. דייל קארנגי גם התפרסם בזכות עוד כמה ציטוטים כגון: "אנשים בד"כ לא יצליחו, אלא אם כן הם נהנים במה שהם עושים" ו"יש מעט הצלחה במקום שבו יש מעט צחוק".
דייל קארנגי ידע על מה הוא מדבר אז, אם כי לקח למדע עד עכשיו להוכיח כיצד השיטות הטובות ביותר שמניעות עובדים בעבודה שלהם הן אלה שמשלבות את הגישה החיובית שקארנגי אימץ.
מדוע המוטיבציה חשובה?
עובדים מחוברים הם עובדים בעלי מוטיבציה. עובדים בעלי מוטיבציה הם עובדים יצירתיים, חדשניים ומאושרים שנשארים במקום העבודה שלהם. אם אלו היו יותר מדי שמות תואר ולא מספיק עובדות, המספרים הבאים מוכיחים את הטענה הזו.
מכון גאלופ מעריך כי העלות של עובדים לא מחוברים בארה"ב לאובדן פרודוקטיביות בשנה הוא כ-500 מיליארד דולר.
הביצועים של חברות עם עובדים מחוברים עולים על אלה שאינם מחוברים בכ-202%.
ונתון אחרון על מנת להראות עד כמה מוטיבציה חשובה אז הנה: חברות בארה״ב מפסידות כ-11 מיליארד דולר בשנה (!!) עקב תחלופת העובדים.
מה המדע אומר על מוטיבציה?
התפתחויות בתחום המתפתח של מדעי המוח והדמייות MRI מראות כיצד דופמין הוא חלק מהקסם של המוטיבציה. דופמין הוא חומר כימי שגורם לנו להרגיש הנאה ושמחה. דופמין ידוע זה מכבר כשחקן מפתח במעגלי התגמול של המוח, וממלא תפקיד חיוני בהנעה שלנו לעשות דברים שמרגישים טוב כמו לאכול, לקיים יחסי מין ולהיות חלק מקהילה.
דופמין, שממלא תפקיד קצת פחות מרגש אך עדיין חשוב במקום העבודה, הוא ה"גמול" שאנחנו מרגישים כשאנחנו מגיעים למטרה, זוכים לשבחים ומרגישים מוערכים. התחושה שאנחנו חלק מצוות, תחושת שייכות ואחווה הן מניעות חברתיות הגורמות לשחרור דופמין. כאשר משהו מרגיש טוב, יש לנו מוטיבציה לעשות זאת שוב. ושוב. ושוב.
המחקר
כדי להבין את המשמעות יש לחקור את הנושא ולכן דייל קארנגי ו-MSW Research עשו סקר מחוברות במקום העבודה ל-1,500 עובדים.
הם מצאו שהרגש הבסיסי שמוביל את העובד להיות מעורב הוא כאשר הוא מרגיש מוערך.
תוצאות המחקר הוכיחו כי עובדים מחוברים מפגינים תכונות אלה:
התלהבות מהעבודה
המנהלים שלהם מעניקים להם השראה ומניעים אותם
העובדים מוסמכים לעשות את העבודה שלהם בדרך שלהם
בטוחים שהם יכולים להצטיין בעבודה
הם גם מצאו שלושה מניעים מרכזיים למעורבות עובדים:
א. מערכת היחסים שלהם עם הממונה עליהם,
ב. אמונה במנהיגות בכירה
ג. גאווה בעבודה עבור החברה.
חמישה טיפים לקידום מעורבות העובדים
לאחר המחקר הענק שבוצע המליצו החוקרים על חמישה טיפים לקידום מעורבות העובדים במקום העבודה:
ההנהגה הבכירה חייבת לנסח חזון ברור לכל העובדים.
יש לעודד את העובדים לתקשר בפתיחות ולהשפיע על חזון החברה באמצעות הביצועים שלהם.
מנהלים ישירים צריכים לטפח מערכות יחסים בריאות עם העובדים שלהם.
מנהיגות בכירה צריכה להראות ללא הרף שלעובדים יש השפעה על סביבת העבודה שלהם.
מנהלים צריכים להראות לעובדים שהם מעריכים את התרומה שלהם ולתת להם תחושה של העצמה.
תיקשור הערך של העובדים, בניית מערכות יחסים בריאות ותגמול עבודה טובה. שילוב עקרונות אלה במדיניות החברה יערב את העובדים, ייצור מוטיבציה ויטפח את סוג הסביבה המהנה והחיובית הדרושה כדי להביא להצלחה שדייל קארנגי תמיד ידע שהיא אפשרית.
________________________________________
נכתב על ידי רהט פאוור – כתב פורבס – פורסם ב-Inc.com
Comments