top of page
חיפוש

כיצד מכשירים למנהיגות ״נכונה" עם אדמירל יו"ר המטות המשולבים (הרמטכ"ל) לשעבר של ארה"ב, מייקל מאלן

עודכן: 7 באפר׳ 2022


תקציר הפרק

אדמירל מאלן הגיע לתפקיד מספר אחד בצבא ארצות הברית - יו"ר המטות המשולבים. התשוקה שלו למנהיגות התחילה בספורט בקולג', התשוקה שלו לתקשורת הגיעה מאביו, שהיה מנהל יחסי ציבור בהוליווד, והתעניינותו ביחסי אנוש גברה כשהיה אדמירל בצי האמריקני. כיום הוא ממשיך ללמד אתיקה ומנהיגות מתקדמת באקדמיה הימית האמריקאית.


מאלן מאמין שהרהור וביסוס הערכים והעקרונות שלך הם הבסיס למנהיגות. הוא מייעץ, שלא משנה מה יקרה, לעולם אל לנו להתרחק מהיושרה. עלינו כמנהיגים להסתמך על הערכים שלנו, להבין אחריות, לעולם לא לוותר לאחר כישלון ולתקשר בצורה יעילה.


אודות מייקל מאלן

ראש המטות המשולבים של הכוחות המזוינים של ארה"ב תחת הנשיאים בוש ואובמה, גנרל בצי האמריקני ודירקטור בחברות כמו ג'נרל מוטורס, ספרינט, ובית הספר למנהל עסקים של הראוורד.

בפודקסט של דייל קארנגי, מייקל מסביר כיצד מכשירים למנהיגות נכונה, דרכי קבלת החלטות, יצירת תרבות ארגונית וחינוך.


מנהיגות

מנהיגות בעולם שמאוד מבלבל אותנו, כשהמדיה החברתית מעצימה את ההשפעה, מחייבת יכולת

קבלת החלטות. כאשר כל אחד צריך ליצור לעצמו מסגרת של הדברים שבהם הוא מאמין, של הערכים והעקרונות שלו.

כאשר מגיעות התקופות המאתגרות, הוא יכול להסתמך על העקרונות שלו כמסגרת לקבלת החלטות.

בצבא, הבסיס היה יושרה.

לא משנה מה קורה, אסור לפגוע ביושרה, כך כל אחד יכול להביט בעצמו במראה ולדעת שעשה את הדבר הנכון ואז להמשיך הלאה והכל יסתדר.

מייקל מתייחס למונח Accountability – (אחריות אישית) משהו שלמד מגיל צעיר וכיום במיוחד בסקטור הפרטי יש חוסר הבנה למשמעות של המונח הזה.


אחריות אישית

האחריות האישית הופכת להיות נדירה הרבה יותר כיום.

לעתים נדירות אפשר לראות מישהו עושה משהו כמו ג'ים בורק מנכל ג'ונסון אנד ג'ונסון במשבר הטיילנול בשנת 1982 (**** ראו הערה בתחתית העמוד) .

בורק לקח אחריות מלאה והסיר את כל בקבוקי התרופות מכל המדפים בכל החנויות בארה״ב בזמן מאוד קצר.

כיום, יותר ויותר אנשים מתחמשים בעורכי דין ויועצי תקשורת על מנת להגן על ההחלטה שלהם ועל אופן ההתנהגות שלהם בעת משברים וזה (לקיחת עורכי דין) פוגע באחריות האישית.


מנהיג שלוקח אחריות אישית בתקופה של בעיות וטרגדיות יגביר את המהירות שבה הארגון יבריא או יטפל בבעיה, ולהפך. מנהיגים שמתכחשים לבעיה ולא נושאים באחריות אישית, יפגעו אנושות ביכולת של הארגון להבריא או להתמודד עם הבעיה.


וכאן חוזרים לנקודת ההתחלה: הבסיס לתרבות ארגונית מוצלחת הוא יושרה.

לשמיעת חוויות מהשירות הצבאי של מייקל מאלן – הקשיבו לפודקאסט


__________________________________________________________________

****** ב 29 לספטמבר, 1982, שבעה אנשים מתו באזור שיקגו לאחר שנטלו תרופות של חברת ג׳ונסון אנד ג׳ונסון. טיינול משכך הכאבים היה המוצר הנמכר ביותר של יצרנית התרופות באותו תקופה ואחראי על כ 17% מהרווח הנקי של כל המכירות של החברה.


אנליסטים ומשווקים חזו שהמותג Tylenol, לעולם לא יתאושש מהחבלה.

אבל, רק חודשיים לאחר מכן, טיילנול הגיעה חזרה לשוק, הפעם באריזה חדשה ואחרי קמפיין תקשורתי נרחב.

שנה לאחר מכן, חלקה של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון בשוק משככי כאבים (בשווי 1.2 מיליארד דולר) טיפס בחזרה ל-30% לאחר שצנח ל 7% בקושי בעקבות המקרה הנ״ל.


__________________________________________________________


אנחנו בדייל קארנגי חגגנו השנה 109 שנים של לווי יחידים ועסקים ועריכת הכשרות בפיתוח אישי, דיבור מול קהל, מכירות, ניהול צוותים וניהול בכיר. ההכשרות שלנו בישראל מועברות בעברית ובאנגלית ובעולם בלמעלה מ-85 מדינות.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר

112 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page