top of page
חיפוש

ניהול ללא סמכות

עודכן: 7 באפר׳ 2022


אחד האתגרים הגדולים היום בארגונים הוא התפקיד של מנהלים ללא סמכות: הם אחראים על צוות עובדים, לעתים שלהם ולעתים בארגונים מטריציונים – ממחלקות אחרות. הם צריכים לוודא שהעבודה נעשית, העובדים מחוברים, התפוקה והאיכות ברמה הגבוהה ביותר (הם נמדדים על כך) ומצד שני אין להם סמכות הנוגעת לעובד.

בעיה!


גם העובדים נמצאים במצב מבלבל – במיוחד בארגונים מטריציונים – הם עובדים על פרויקט ויש מנהל שאחראי על העבודה היומיומית – מצד שני המנהל האחראי עליהם – נמצא במחלקה אחרת ולא פוגש אותם ביום יום. מה קורה אם יש החלטות מנוגדות? למי מקשיבים? מה קורה כשהמנהל היומיומי מבקש משהו שלא בא לנו לעשות?

בעיה!


10 מכשולים נפוצים בניהול ללא סמכות

  1. חוסר תמיכה מההנהלה הבכירה

  2. חוסר התאמה בין סגנונות עבודה

  3. פתרון בעיות מוטיבציה "אתה לא הבוס שלי"

  4. אינטגרציה, יצירת מעורבות וחיבור בין כל חברי הצוות

  5. זכיה בכבוד, אמון ואמינות

  6. הפגנת בטחון עצמי

  7. מחסור במיומנויות תקשורת ודיבור מול קהל

  8. היכולת להוביל ולהשפיע על התנהגות

  9. חוסר יכולת תכנון, הנעה, האצלת סמכויות ויצירת אחריות אישית

  10. ניהול ציפיות מגוונות, אימון ופתרון סכסוכים

אז מה עושים?


עקרונות לניהול ללא סמכות


אף על פי שעשויים להיות פערים בין חוזקות ויכולות, למנהיגים יוצאי דופן יש נקודת מבט דומה. יש חשיבות עצומה לכך שכל אחד מחזיק בסדרה של ערכי ליבה, כמו גם מחויבות לסטנדטים אתיים גבוהים.


  • להוביל באמצעות דוגמא אישית.

  • לפתח "חזון" (של העתיד) ולספק תחושת כיוון עבור העובדים.

  • להיות בעלי יכולת תקשורת בין אישית גבוהה.

  • לזכות באמון של אחרים על ידי התנהגות עקבית, אתית והוגנת.

  • להיות רגועים תחת לחץ, במיוחד בזמנים מאתגרים.

  • לבקש בקורת בונה ולעודד חוסר הסכמה בשיח בריא.

  • לפשט רעיונות מורכבים ותהליכים.

  • לעודד את הרעיון של עבודת צוות על ידי כך שנותנים כבוד לכל אחד ואחד, לדעות וליכולת להגיע לתוצאות משמעותיות.

  • לעזור לאחרים על ידי עידוד חוזקות ומתן הוקרה לכל המעורבים.


איך עושים את זה בפועל? דבר ראשון להיות מודעים לכך שיש כאן אתגרים ולעבוד על יישום העקרונות.

רוב הארגונים הגדולים בעולם כיום מבינים ששווה להשקיע בהכשרות של המנהלים (לא פעם אחת), אלא באופן רציף על מנת לתת להם את הבטחון העצמי, המיומנויות והכלים להנהיג ולהוביל. הם מבינים שכדאי מראש להכשיר את העובדים לתפקידי הניהול ולא לחכות עד שימנו אותם למנהלים על מנת להכשיר אותם.


__________________________________________________________


אנחנו בדייל קארנגי חגגנו השנה 109 שנים של לווי יחידים ועסקים ועריכת הכשרות בפיתוח אישי, דיבור מול קהל, מכירות, ניהול צוותים וניהול בכיר. ההכשרות שלנו בישראל מועברות בעברית ובאנגלית ובעולם בלמעלה מ-85 מדינות.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר


510 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page