top of page
חיפוש
  • giladnewman

9 דרכים לצלוח תקופות מאתגרות.


נראה כיום שהעולם העסקי בדרך למיתון, המניות יורדות, הריביות עולות, חברות רבות מתחילות לפטר עובדים ומתחילות לבחון מיד איפה לקצץ.

הגישה הזו כאשר צופים אתגרים כלכליים: לבחון היכן לקצץ היא בוודאי נכונה. אך השאלה המרכזית גם כעסק וגם ברמה אישית היא לא היכן לקצץ, אלא איך אני מוודא שאני נמצא בפלוס ולא במינוס.

  1. האם דווקא יש הזדמנות להגדלת המכירות – שתיצר הכנסות עודפות?

  2. האם צריך לקצץ? אם כן היכן?

אחת הבעיות הגדולות הן שארגונים מתחילים לקצץ היכן שקל ולא בהכרח היכן שנכון.



הנה כמה דוגמאות להחלטות (לא נכונות) שחברות מבצעות בימים אלו:


הכשרות לעובדי החברה

חברה אחת הודיעה שלא תוציא את הצוות שלה לקורס מכירות. החברה הרי תלויה בהכנסות שלה מאנשי המכירות ומקצצת ביד שמאכילה אותה. דווקא שם הייתי מוסיף להם הכשרות – מוודא שיש להם את כל התנאים כדי להצליח למכור יותר.


פיטורי עובדים

לעתים אין ברירה וצריך לקצץ במצבת העובדים – הבעיה היא האם אנחנו מפטרים את מי שצריך או את מי שקל לפטר? מה המסר שזה משדר לשאר העובדים? (במצבים כאלה, לעתים גם עובדים שהמקום שלהם בטוח מתחילים להסתכל החוצה ולחפש מקום יציב יותר). מה אנחנו מפסידים כאשר אנחנו נפטרים מעובדים שמכירים את החברה ושעוד חצי שנה שנה נצטרך לגייס עובדים חדשים במקומם. העלות של גיוס עובד חדש היא עצומה (מבחינת זמן, משאבים עסקיים, תפוקה, איכות עבודה וכו'). האם נוכל לנייד עובדים בחברה במקום לפטר?


קיצוץ בתקציב השיווק והפרסום

כתבה שפורסמה בדה מרקר בחודש שעבר ״5 חברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב איבדו 3.3 טריליון דולר משוויין השנה״ מציגה תמונה עגומה על מצב הפרסום של גוגל, מטא (פייסבוק) ומראה שההאטה העולמית אכן פגעה בכמות וסכומי הפרסום בכל העולם.


קיצוץ בפרסום פוגע ביכולת של החברה לשמור על רמת המכירות או להגדיל אותה. כמו כן נגרמת פגיעה רצינית בחוזק של מותג החברה.


רווחת העובדים

העובדים משקיעים הרבה בתקופות מאתגרות ואנו רוצים לגייס אותם – בתמורה אנחנו מקצצים בתנאים שלהם. לעתים, אין ברירה וחייבים באמת לקצץ גם במקומות האלה. חשוב לבחון היכן מקצצים ואיך גם לשדר את זה נכון לעובדים.


9 דרכים לצלוח (בהצלחה) תקופות מאתגרות.

  1. לבחון מחדש את המטרות של הארגון לשנה שנתיים הקרובות – להגדיר מחדש את היעדים

  2. לבחון את שני צדי המטבע: הגדלת הכנסות אל מול הקטנת הוצאות. מהן הדרכים הנכונות ביותר לעשות זאת.

  3. לערב את העובדים בתהליכי החשיבה – תופתעו לגלות כמה רעיונות יצירתיים הם יוכלו לייצר – כי הם הכי קרובים לשטח.

  4. לחזק את התקשורת עם העובדים – לוודא כל הזמן שיש ערוץ שם משדר וגם קולט ולעדכן אותם. לעתים העובדים מקבלים דיווחים על החברה שלהם מהתקשורת במקום מתוך הארגון וזה יוצר חוסר אמון, חשדנות פוגע במורל ובפרודוקטיביות.

  5. לראות אלו פעילויות הכי קריטיות להצלחה של החברה ולתת להן את העזרה הכי גדולה.

  6. לבחון את הספקים ואת ההוצאות – ולוודא שאין בורות שומן שאנחנו מפספסים – לעתים זה נקבר בציוד או ספקים שאפשר ליצור הסכמים חדשים איתם.

  7. להיות אנושיים – תקופות כאלה הן מאתגרות, אם צריך לפטר או לקצץ – חשוב להסביר לכולם למה ולעשות את זה באמפתיה.

  8. לשמש דוגמא - אם יש קיצוצים – הנהלה מקצצת קודם אחר כך השאר.

  9. לדעת לקבל החלטות – לוודא שעושים תהליך מסודר לקבלת החלטות, לוודא שהוא גם מהיר וברגע שהוחלט – לבצע ולבחון מחדש כל הזמן.


אם ניגש לתהליך קבלת ההחלטות בצורה הזו, יכול להיות שנקבל החלטות לא נכונות (סביר להניח שיהיו כאלה), אבל לפחות לא נקבל החלטות לא נכונות מהסיבות הלא נכונות.




89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page