top of page
חיפוש

מוטיבציה פנימית לעומת חיצונית


מוטיבציה פנימית לעומת חיצונית

מוטיבציה פנימית היא רצון שמגיע מבפנים ומוטיבציה חיצונית היא רצון המונע על ידי משהו שמגיע ממקום אחר. במונחים כלכליים, מניעים חיצוניים יכולים לעבוד כחיזוק חיובי להתנהגויות טובות, כגון האופן שבו ניתן להעניק בונוס על עבודה טובה יותר.

אבל מבחינה פסיכולוגית, מוטיבציה פנימית בטוח תקדם אתכם הרבה יותר. הסיבה לכך היא שמוטיבציה פנימית נמצאת (במידת מה) בשליטה של הפרט. מניעים חיצוניים כגון כסף יכולים להיעלם או שלא יוצעו שוב. רצון פנימי לעשות משהו הוא דרך בטוחה יותר לגרום למשהו לקרות.


שלושה מניעים של עובדים

במחקר של דייל קארנגי, מצאנו שלושה מניעים עיקריים של עובדים. כאשר העובדים מרגישים מוערכים, בטוחים בעצמם ומועצמים, הם נוטים יותר לחשוב באופן יצירתי ולייצר רעיונות חדשניים ושימושיים שיהפכו לחידושים. עובדים יצירתיים לוקחים יוזמה, עובדים קשה יותר ויש להם מניעים פנימיים המניעים אותם בעבודה.

בחברות יצירתיות מאוד, 64% מהעובדים הסכימו באופן מובהק שהמנהלים שלהם גורמים להם להרגיש מוערכים, 71% אמרו שהם מסכימים מאוד שהם מרגישים בטוחים בכישורים שלהם, ו-59% הסכימו באופן מובהק שהם מוסמכים לקבל החלטות בעבודה. בחברות שנחשבו פחות יצירתיות, אחוזים אלה היו נמוכים בהרבה: 17%, 29% ו-15% בהתאמה.

יצירתיות חיונית לחברות כדי להמשיך לצמוח ולחדש. אבל זה מחייב תחושה עוצמתית של מוטיבציה פנימית של העובדים לרצות ולהיות מסוגלים להיות יצירתיים. אז מהי מוטיבציה פנימית במקום העבודה? ואיך זה בא לידי ביטוי?


מוטיבציה פנימית במקום העבודה

למנהלים יש את הכוח להשפיע על המוטיבציה הפנימית של העובדים. ויש יתרונות רבים למוטיבציה פנימית במקום העבודה. כאשר לעובדים יש מוטיבציה פנימית, מנהלים יכולים להפחית מהפיקוח שלהם ולאפשר לעובדים להמשיך, בידיעה שהם מוערכים, בטוחים בעצמם ומוסמכים לעשות זאת. מוטיבציה פנימית במקום העבודה גם מגבירה את היצירתיות שמובילה לחדשנות מהירה וטובה יותר.


מציאת מוטיבציה פנימית

כמנהלים, עלינו לשאול את עצמנו כיצד להגביר את המוטיבציה הפנימית במקום העבודה. הצעד הראשון הוא למצוא היכן היא קיימת בכל עובד. אתם יכולים לעזור לעובדים:

  • להבין מדוע הם מציבים את המטרות הספציפיות האלה.

  • למצוא עבודה שהם נהנים לעשות אשר צפויה להגדיל את המחוברות.

  • להתמקד בהנאה מהתהליך במקום להיקשר לתוצאות.

  • לטפח יצירתיות על ידי נגיעה בסקרנות הטבעית שלהם


ניצול מוטיבציה פנימית

כשמדובר בניצול מוטיבציה פנימית במקום העבודה, הדוגמאות עשויות להיות:

  • חיבור ה"למה" של כל עובד למטרה המרכזית של החברה.

  • שימוש בהכרה והערכה כדי לשמר מוטיבציה באחרים.

  • התמקדות בהעצמת העובדים כדי לקבל החלטות ולהתקדם עם רעיונות חדשים.

  • הכשרת עובדים ומתן השכלה מתמשכת כך שכל עובד יוכל להרגיש בטוח ולצמוח בתפקיד שלו.

כמנהלים, עלינו לשאול את עצמנו כיצד להגביר את המוטיבציה הפנימית במקום העבודה. מכיוון שזה מגיע מבפנים, הטקטיקות הישנות של תגמולים פשוט לא יעבדו. במקום זאת, מדובר ביצירת קשר עם העובדים על ידי כך שהם מרגישים מוערכים, בטוחים בעצמם ומועצמים. אלה הם המניעים האמיתיים של מוטיבציה פנימית. רוצים ללמוד עוד סודות כיצד להניע עובדים? הצטרפו לקורס סודות ההצלחה של דייל קארנגי היום.


---------------------------------------------------------------------------------


אנחנו בדייל קארנגי חגגנו השנה 109 שנים של לווי יחידים ועסקים ועריכת הכשרות בפיתוח אישי, דיבור מול קהל, מכירות, ניהול צוותים וניהול בכיר. ההכשרות שלנו בישראל מועברות בעברית ובאנגלית ובעולם בלמעלה מ-85 מדינות.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר.


580 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page