top of page
חיפוש

שימור עובדים מוצלח יותר: כיצד מנהיגים יכולים למנוע את "גל ההתפטרות"

עודכן: 7 באפר׳ 2022

מהו "גל ההתפטרות"?

עובדים עוזבים את מקום עבודתם בשיעורים גבוהים באופן חריג. עקב המחסור הגדול בעובדים והדרישה הגבוהה, מכנים את שוק העבודה כיום כ"שוק של עובדים" – כלומר התחושה היא שהכח בידיים שלהם.

בארה"ב, באביב 2021, יותר מ -11 מיליון אמריקאים התפטרו מעבודתם, על פי משרד העבודה האמריקאי. נכון לקיץ 2021, נותרו מספר שווה של משרות פנויות, זהו שיא ארצי, על פי Inc מגזין.

שיעורי ההתפטרות הם הגבוהים ביותר בקרב עובדים באמצע הקריירה בין הגילאים 30 ל-45, כך מדווח הרווארד ביזנס ריוויו. ובעוד "גל ההתפטרות" משפיע על כל התעשיות, הוא חריף במיוחד בתעשיות הטכנולוגיה והבריאות.

מה גורם לבריחת ההמונים? היכולת לעבוד מכל מקום, במיוחד מהבית, היא גורם משפיע. אבל כמה גורמים נוספים הגבירו את הבעיה, על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי דייל קארנגי. הגורמים המרכזיים הם שהעובדים לא מרגישים מוערכים בעבודה, נקודות עיוורות במנהיגות ואווירה שלילית.


חשיבות חוויית העובד

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אם אתם רוצים לשמור על העובדים, אתם צריכים לתת להם יותר ממה שהם רוצים ולשפר את חוויית העובד שלהם. למרבה הצער, התשובה הקלה של "יותר כסף" "יותר גלידה", לא מספרת את הסיפור המלא.


למעשה, עובדים מודרניים רוצים שיהיה להם קול בתפוקה היצירתית של הצוותים שלהם.

הם רוצים שיקבלו בברכה גילויי מנהיגות ויעודדו את המאמצים שלהם, כולל היכולת ללמוד מהטעויות שלהם. הם רוצים עידוד חיובי, באותה מידה שהם רוצים לקבל הכנסה על העבודה שלהם.


על פי סקר עובדים שנערך לאחרונה על ידי דייל קארנגי, כמעט מחצית מכלל הנשאלים אמרו שהם חוששים להציף בעיות קשות בפני המנהיגים והמנהלים שלהם. מספר דומה אמר שהם לא מרגישים בטוחים לעשות טעויות מחשש לעונש. בנוסף, רק 61% מהעובדים מאמינים שההנהלה מאפשרת להם למצוא דרכים טובות יותר לעשות את העבודה.


כיצד לשפר את חוויית העובד

בסך הכל, הנה הדברים החשובים ביותר עבור העובדים וכיצד לשפר את חוויית העובדים:

  • תחושה של מוערכות: פחות מ-1 מכל 4 משיבים הסכימו כי "אנשים בחברה שלנו מעריכים את הכישורים, נקודות המבט והכישרונות הייחודיים אחד של השני".

  • להיות מוקפים באנשים יצירתיים אחרים: 82% אומרים שניתן למצוא אנשים יצירתיים בצוותים שלהם.

  • עידוד: 70% אומרים שההנהלה מעודדת באופן קבוע רעיונות יצירתיים בעת פתרון בעיות.

  • אופטימיות לעתיד: 15% מהעובדים מסכימים שהנהגת החברה גורמת להם להיות נלהבים לגבי העתיד.

במילים אחרות, עובדים רבים אינם חשים מוערכים או שמאמינים בהם, אינם מרגישים בעלי מוטיבציה או אפילו שקולם נשמע בסביבת העבודה. במבט קדימה, כשהעבודה מהבית היא חלק הנורמה, העובדים יחפשו יותר ויותר מעסיקים שיכולים לספק מעורבות טובה יותר שלהם ואת היכולת להשפיע בסביבת עבודה חיובית.


כיצד מנהיגים יכולים למנוע את "גל ההתפטרות"

אם אתם חושבים שאתם מובילים צוות של עובדים לא מוכשרים, העובדים שלכם בוודאי יעמדו בציפיה הנמוכה הזו שהצבתם. מצד שני, אם אתם חושבים שאתם מובילים צוות של אנשים מוכשרים שניתן לסמוך עליהם, שהם ראויים להזדמנות שנייה וכאשר הם צריכים לפתור בעיות מותר להם לחשוב באופן עצמאי ויצירתי, סביר להניח שתמשכו את הכישרונות שאתם מחפשים.

כמובן, לכל אדם יש נקודות עיוורות – מנהיגים במיוחד. כשמדובר בכמה התנהגויות מפתח האמורות להניע ולעורר השראה בעובדים להשקיע את מיטב מאמציהם, על פי מחקר אחר של דייל קארנגי, מנהיגים ברחבי העולם מפגינים באופן עקבי ביצועים נמוכים בתחומים הבאים:


4 דרכים שבהן מנהיגים יכולים לגרום לעובדים שלהם להיות מאושרים

  1. מנהיגים חייבים לתת דברי שבח והערכה כנים לעובדים שלהם: "אם אתם חושבים שתלוש המשכורת הוא מכתב התודה שלכם", זה ממש לא נכון. מנהיגים חייבים להשתמש במילות הערכה, מתנות, ולהכיר בתרומת חברי הצוות.

  2. טוב יעשו מנהיגים אם יודו כשהם טועים. רק 41% מהעובדים אומרים שהמנהלים שלהם מודים בטעויות שלהם. כשמנהלים לא עושים את זה מיד, זה שוחק את אמינות החברה ואת מחוברות העובדים.

  3. מנהיגים חייבים להקשיב לדעות העובדים, להעריך אותן ואפילו ליישם אותן. "אנחנו רוצים לשמוע ממך", זה נכון רק חצי מהזמן. הסקר האחרון שלנו גילה כי רק 49% מהעובדים מאמינים בזה. ובמקום רק להגיד את זה, אתם צריכים להוכיח שאתם קשובים.

  4. מנהיגים חייבים להיות כנים עם העובדים שלהם. רק 20% מהנשאלים מאמינים שהמנהיגים והמנהלים שלהם כנים ביחס אליהם. זה הרבה יותר נמוך ממה שאמור להיות.

על ידי טיפול בנקודות העיוורון הנ"ל, מנהיגים יכולים להציב את עצמם בעמדה טובה יותר לכמת את בעיות שימור העובדים, לזהות את הסיבות האמיתיות והסימפטומים לעזיבת העובדים ולפתח תוכניות מותאמות שמעסיקות עובדים בצורה טובה יותר מעבר לחבילת הפיצוי הסטנדרטית.


כוחה של החיוביות בהגברת מצב הרוח העובדים

נקודה אחרונה: אל תזלזלו בכוחו של הרגש החיובי. כפי שדייל קארנגי אמר, "כשאתם עובדים עם אנשים, זיכרו שאתם לא עובדים עם יצורים הפועלים על בסיס ההיגיון, אלא עם יצורים הפועלים על בסיס ריגשי." כתוצאה מכך, מנהיגים חייבים להיות מודעים לאופן שבו הרגשות שלהם (טובים או רעים) משפיעים על העובדים שלהם ולצפות כיצד שינוי יכול להשפיע על מורל העובדים.


בנוסף, חפשו דרכים יומיומיות להעריך את העובדים שלכם בעבודה היומיומית שלהם ואם אתם זקוקים לעזרה לשיפור הקשרים הבין-אישיים – חפשו את העזרה הזו!

__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר




88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page