הנה טיפ: העובדים שלך רוצים ממך את אותו הדבר שאתה רוצה מהממונה שלך.
עובדים רוצים הערכה ובמיוחד הערכה ממך, המנהל שלהם.
הם רוצים הבנה והערכה של האינדיבידואליות שלהם.
הם רוצים את ההדרכה שלך בניווט המסע שלהם בעבודה.
הנה 6 דרכים בהם אתה, המנהל, יכול להגדיל את מחוברות העובדים ע"י בניית קשרים בעבודה:
מתן הזדמנויות צמיחה והתפתחות לעובדים.
ליווי והדרכת עובדים.
עזרה לעובדים לבנות רשתות קשרים.
הסרת מכשולים ומתן משאבים.
מתן אחריות לעובדים על ביצועים גבוהים.
תראה לעובדים שאכפת לך מהם.
1. תדאגו לספק לעובדים הזדמנויות צמיחה והתפתחות.
הידעתם ש-40% מהעובדים חושבים שהם צריכים לעזוב את הארגון שלהם כדי לקדם את הקריירה שלהם? לעתים קרובות מדי זה בגלל שאף אחד במקום העבודה הנוכחי שלהם לא עוזר להם להתקדם בתוך הארגון.
כדאי לשקול סיעור מוחות של הזדמנויות לפיתוח עובדים עם עמיתיך. הם באותה סירה. גם למנהלים הישירים שלכם עשויים להיות רעיונות.
כמנהלים סביר להניח שתשמעו על יוזמות והזדמנויות ארגוניות לפני שהעובדים שלכם ישמעו. שאלו את עצמכם את השאלה הזו בכל פעם שאתם שומעים על פרויקט חדש: האם יש בזה משהו שיכול לעזור לפתח מישהו בצוות שלי? אם כן, תגרמו לזה לקרות.
2. תחנכו ותאמנו את העובדים שלכם.
תסתכלו מעבר למשוב הביצועים, כי מה שקורה ביום יום זה מה שבאמת חשוב.
מה יקרה אם מאמן טניס היה משאיר הערכת הביצועים של המתאמנים שלהם לסוף העונה? סביר להניח שלעולם לא ישפרו את מכת ההחזרה שלהם, לא ילמדו לרוץ לרשת. או להבין את אסטרטגיית המשחק. ההתקדמות תהיה די איטית, לא?
לבני דור המילניום, המהווים כעת את הפלח הגדול ביותר של כוח העבודה, אין סבלנות לכך. וגם לא עמיתיהם הדור ה-Z.
למעשה, 79% מהמילניאלס רוצים בוס שמשמש כמאמן וכמנטור. הם מצפים לאימון מתמשך ולמשוב קבוע.
3. עזרו לעובדים שלכם לבנות רשתות חברתיות ומקצועיות בארגון.
מדובר בסיוע לעובדים ליהנות מהעבודה שיש להם כעת על ידי כך שהם מאפשרים להם לפתח קשרי אמון עם עמיתים. זה יעזור לעובדים שלך להרגיש מוערכים, בטוחים ומחוברים.
כאשר עובדים מרגישים מבודדים, הם מתנתקים, וכתוצאה מכך היעדרות גבוהה יותר, יותר תאונות ותפוקה וביצועים נמוכים יותר. לעומת זאת, הוכח שחיבוריות גורמת לפחות חרדה ודיכאון, חיים ארוכים יותר ומערכת חיסונית טובה יותר. זו הסיבה שכאשר מנהלים מטפחים מערכות יחסים, הם תומכים במעורבות העובדים.
מיצאו דרכים ליצור קשרים עבור העובדים שלכם, גם בעבודה וגם מחוץ לבית. חלקו את העבודה לצוותי פרויקטים קטנים יותר. חפשו הזדמנויות לצרף את האנשים שלכם לוועדות מייעצות או מפקחות או לקבוצות משתמשים של אפליקציות. מיצאו פעילויות מחוץ למשרד היוצרות מטרה משותפת. אפילו ישיבות צוות - טובות, כלומר - יכולות לבנות סולידריות.
4. הסירו מכשולים וספקו משאבים.
כמובן שהעובדים שלכם יהיו יעילים יותר אם יהיו להם הכלים לעשות את העבודה. אבל זה לא תמיד מכשיר או מחשב. לפעמים זה מידע, הנחיות ברורות או תהליכים מעשיים יותר.
הסרת מכשולים יכולה להיות פשוטה כמו השגת מדפסת חדשה שאינה נתקעת או מורכבת יותר, כמו אפשרות לתקשר עם הבוס שלכם או הקצאה מחדש של מישהו שיכול לעשות עבודה טובה יותר במקום אחר.
איך יודעים מה צריך? שאלו אותם - ובאמת תקשיבו. לאחר מכן, תגרמו לזה לקרות.
5. הציבו את העובדים כאחראים לביצועים גבוהים.
במצב הזה, יש הרבה מנהלים שחווים חרדה: הם לא אוהבים עימות. הם לא רוצים להיתפס כמבקרים. לא נוח להם למסור חדשות רעות. אז הם לא. מה שפשוט מתסכל עובדים שבאמת רוצים להשתפר ונותן לעובדים שלא מתפקדים רושם מוטעה.
אל תפחדו לתת לעובדים שלכם דין וחשבון בסטנדרט גבוה לביצועים. אבל תעשו את זה בדרך הנכונה. כפי שדייל קארנגי אמר: "תן לאדם מוניטין על מנת שיגשים אותו."
6. הראו לעובדים שאכפת לכם מהם.
יותר מדי מנהלים מתרחקים מ"אכפתיות", ורואים את זה בתוצאות בשטח. המחקר שלנו מצביע על כך ש-66% מהעובדים מאמינים שלמנהלים שלהם לא אכפת מהחיים האישיים שלהם.
אבל אכפתיות יכולה לעשות את כל ההבדל שבעולם. למעשה, גוגל מלמדת את המנהלים שלה לדאוג לעובדים ורואה את האמון שמתפתח מהיותם ענייניים ונגישים.
גאלופ מדווחת שכאשר עובדים מאמינים שהם יכולים לפנות למנהל שלהם בכל סוג של שאלה, 54% מעורבים לחלוטין. אם לא, רק 2% מחוברים וכ-65% מתנתקים באופן פעיל.
גם הרגשות נחשבים. בין אם זו אמפתיה למישהו במצב אישי קשה או גילוי חמלה למישהו מתאבל, זה משדר אנושיות שהעובדים מעריכים. אתם מראים שאכפת לכם, מה שפותח את הדלת לאחרים לעשות כמוהו.
איך מתחילים?
אם אתם מרגישים שזה יותר מדי בשבילכם, התחילו בקטן.
המפתח הוא להפוך את זה להרגל.
אתם עשויים להיות מופתעים לגלות עד כמה זה קל ומתגמל.
__________________________________________________________
Comments