top of page
חיפוש
  • giladnewman

4 עקרונות למניעת דחיינות

עודכן: 18 ביולי 2022


נהדר, טיפים למניעת דחיינות. אקרא את זה מאוחר יותר או מחר כשיהיה לי זמן. אהההה. התחלנו שוב את הדחיינות.

חכו שניה, תנו לנו סך הכל 3 דקות קריאה ועוד דקה אחת לרשום את התהליכים והנה - חסכנו לכם ימים ולפעמים שבועות של דחיינות.

מה זה דחיינות?

כולנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, אם זה במקום העבודה: לשלוח מייל למיכאל העובד החדש, או לענות למייל מלקוח שכבר פנה אליכם פעם שניה ושלישית בנושא מעצבן, או להכין מצגת עם סיכום המחצית האחרונה. בבית זה לא שונה: לקבוע תור לרופא שינים, לרשום את הילד לחוג חדש או לשבת לערוך רשימת הוצאות קבועות ותקציב משפחה.

אז למה אנחנו לא מגיעים לזה? - אז ״לא מגיעים לזה״ - זאת בדיוק הדחיינות. חוסר הרצון שלנו לעשות מטלה כלשהי ולגרום לה לקרות. מה נעשה במקום? אנחנו נצא להפסקת קפה, סיגריה, נצפה באיזו סדרה בנטפליקס במקרה הטוב או שסתם נרפרף בפייסבוק או באינסטגרם בחוסר מעש - העיקר לא לבצע את המטלה.

כדי לעזור לכם (ולנו) להפסיק לדחות את המטלות ובכך לשלם את המחיר של הלחץ, הדאגה, המתח, החרדה והעבודה שצריכה להיעשות - ריכזנו את ארבעת העקרונות המועדפות עלינו כדי לעצור את הדחיינות:



עקרון ראשון: חישבו באופן חיובי על התוצאה הסופית


תאריך יעד מתקרב יכול לגרום לתחושת פאניקה, אך שימרו על קור רוח במקום להיכנע לחרדה. אם קיבלתם פרויקט, המשמעות היא שמישהו ידע שאתם יכולים להתמודד איתו.

הנה טיפ כיצד להכניס את עצמכם למצב של גישה חיובית: חישבו על פרויקטים אחרים שעשיתם בעבר ועל הצעדים שבהם נקטתם כדי לבצע אותם בהצלחה

אנשים רבים אינם מבינים את הפוטנציאל הקיים בהם. האמינו בעצמכם, היו נועזים ותראו מה יקרה!


עקרון שני: קבעו דד-ליין של יום/שעה


הצמידו תאריך יעד לכל המשימות שלכם. תאריך היעד של "יום או יומיים" אינו אפקטיבי, זה חייב להיות משהו ברור. יום שלישי ה -2 ביולי 2022.

ברגע שיש לכם תאריך - פתחו את היומן ותסתכלו - יש לכם בר מצווה של השכן לילה לפני, או ברית או הגשה של פרוייקט אחר שבוע אחרי. סקירת היומן שלכם באופן קבוע היא דרך מצוינת לשיפור תהליכי העבודה שלכם.

ברגע שקבעתם את התאריך, הכניסו ביומן שעות לעבוד על הפרויקט. אלה שעות שאתם לא עונים בהם לטלפון, לא שותים קפה ולא מקבלים מיילים. - סגרו את ההתראות בכלל, הם מסיחי הדעת הגרועים ביותר.


עקרון שלישי: חלקו את העבודה שלכם לחלקים ומקטעים קטנים יותר


לעתים אנחנו מתמהמהים מכיוון שהעבודה ארוכה ודורשת זמן רב / מאיימת. פרויקט גדול ודינמי יכול להרגיש כמעמסה בלתי אפשרית וקשה לדעת היכן להתחיל. חלקו את הפרויקט לחלקים קטנים יותר, ולאחר מכן התמקדו בחלק אחד בכל פעם. צמצום פרויקט גדול לחתיכות קטנות יותר יכול לפשט משימה מסורבלת אחרת.

פנקו את עצמכם בהפסקת קפה או צאו החוצה ברגע שהשלמתם כמה חלקים מהפרויקט שלכם. אתם יכולים לנצל את זה כדי להניע את המאמצים שלכם וזה ישאיר אתכם רעננים, על ידי כך שתשברו את המונוטוניות של העבודה.


עקרון רביעי:בקשו עזרה


בקשת עזרה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתניע את התהליך. למרות שאולי תוכלו לגרום לצוות שלכם לעזור לכם, אל תיתנו לכסף למנוע מכם לשכור יועץ לפרויקט מסוים. תופתעו לגלות מה יקרה כשתאמרו את ארבע המילים הפשוטות האלה, "אכפת לך לעזור לי?"

______________________________________________


תגרמו לזה לקרות – בסופו של יום, הכל מסתכם בכך שנפעל. תזכרו, שום כמות של תכנון ואסטרטגיה לא משנה אם אתם לא פועלים בסופו של דבר.

______________________________________________


תקציר מנהלים: כולם נופלים מדי פעם למלכודת של דחיינות. עם זאת, כאשר מגיע רגע האמת ואתם צריכים להתחיל לעבוד -תפסיקו את הדחיינות על ידי שימוש בטיפים שתיארנו לעיל. כדי לעזור לכם לבצע את הדברים האלה בהקדם האפשרי, ארגנו את המחשבות שלכם וצרו תכנית ממוקדת. לאחר מכן, חלקו את הפרויקט לחתיכות קטנות יותר כדי שיהיה פחות מאיים. עוד יותר חשוב מכך, קבעו תאריכי יעד לכל פעילות ותגמלו את עצמכם ככל שאתם מתקדמים בפרוייקט. לבסוף, פשוט עלו מדרגה ותפעלו. אם נקיטת פעולה נראית בלתי אפשרית, הרימו את הטלפון ובקשו עזרה!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אנחנו בדייל קארנגי חגגנו השנה 109 שנים של לווי יחידים ועסקים ועריכת הכשרות בפיתוח אישי, דיבור מול קהל, מכירות, ניהול צוותים וניהול בכיר. ההכשרות שלנו בישראל מועברות בעברית ובאנגלית ובעולם בלמעלה מ-85 מדינות.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם לשנה הבאה - 2023 - טובים יותר, ומוצלחים יותר.


625 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page