top of page
חיפוש
  • giladnewman

3 צעדים להילחם בשחיקה


האם אתם מרגישים שחוקים? אתם לא לבד! סקר של Visier הראה כי הקורונה שהובילה לכך שרבים מאוד עובדים מהבית גרמה לשחיקה של עובדים בממדים של מגיפה (89%), דבר שהוביל לשיעור התפטרות גדול.


בין אם זה בגלל שלקחתם על עצמכם יותר עבודה ובין אם אתם מתקשים לסיים את יום העבודה – חשוב שתדעו, שמה שאתם מרגישים הוא הגיוני. לעתים קרובות מדובר יותר במחיר הרגשי שהוא גובה מאיתנו לעומת הפיזי.

________________________________________________________________________


"העייפות שלנו נגרמת לעתים קרובות לא על ידי עבודה אלא על ידי דאגה, תסכול וטינה."

דייל קארנגי

________________________________________________________________________


הנה כמה דרכים מהנות להילחם בעייפות הרגשית הזו:


ויטמין D


אין כמו ויטמין D שעוזר לרומם את מצב הרוח. הקפידו להקדיש זמן להתרחקות מהמחשב ולצאת החוצה מדי יום. צאו לטייל או אפילו לשבת קצת בחוץ. בתקופת שעון החורף, הרבה אנשים יסיימו את יום העבודה שלהם ברגע שהשמש תשקע לאחר שהיו בפנים כל היום. הקפידו לצאת החוצה (בכפוף לתנאי מזג האוויר) מדי יום – ובישראל זו פחות בעיה. הכניסו זמנים כאלה ליומן במידת הצורך. תתפלאו לגלות איזה הבדל קצת אור שמש יכול לעשות עבורכם אחרי משימה קשה או פגישה מלחיצה.





שחרור אנדורפינים

בנוסף לאור השמש, שחרור אנדורפינים הוא דרך נהדרת לשמור על מצב רוח מרומם. לא כולם יכולים להתאמן מדי יום, אבל אימון אחד או שניים בשבוע עדיפים על כלום!


כל אחד מעדיף תחום פעילות גופנית אחר, אז מיצאו משהו שמתאים לכם! בין אם מדובר בריצה, הליכה, שיעורי התעמלות קבוצתיים או הרמת משקולות - הזיזו את הגוף שלכם.

אם קשה לכם לעשות את זה בעקביות, בקשו מחבר עו עמית בעבודה להיות שותף לאחריות.


הביעו את עצמכם

דרך חשובה נוספת לשפר את מצב הרוח שלכם היא להביע את עצמכם. כשאנחנו שומרים את המחשבות שלנו לעצמנו, קל להסתחרר ולהרגיש שהמצב קשה ומורכב ממה שהוא באמת ולעתים גם מרגישים מוצפים. אם אתם זקוקים למישהו שיאפשר לכם לפרוק את המחשבות שלכם, הקפידו לעשות זאת. הציבו גבולות למפגשים עם חברים ובני משפחה כדי שיהיה לכם זמן להתאוורר עד שיעבור פרק זמן "x", כך שהוא לא יצרוך את כל היום. אם אתה נתקלים בבעיות לגיטימיות במקום העבודה - עם עומס העבודה שלכם או עם עמית לעבודה – הקפידו לתקשר זאת לאדם המתאים. אם לא נאמר דבר, שום דבר לא ישתנה. זיכרו – עליכם להיות האוהדים הטובים ביותר של עצמכם כדי לחיות את החיים שאתם רוצים לחיות.



40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page