top of page
חיפוש
giladnewman

7 טיפים (נוספים) לדיבור מול קהל

עודכן: 7 באפר׳ 2022

אחת הנקודות המשמעותיות של פרזנטציה מוצלחת, שלעתים מתעלמים ממנה היא היכולת שלנו להתחבר לקהל שלנו. זה לא רק התוכן, המבנה ודרך ההעברה אלא החיבור האנושי. הנה כמה דרכים ליצר חיבור טוב יותר שישפיע על הקשב של הקהל והחיבור שלו למרצה ולתוכן ההרצאה.


1. החשיבו זאת ככבוד לעמוד ולדבר מול הקהל - הקהל שמולו אנחנו מדברים השקיע מזמנו, לעתים מכספו על מנת להקשיב לנו. אם אנחנו עומדים בפני 20, 100 או 1000 איש - זו עדיין זכות

גדולה. אם נראה זאת ככבוד לעמוד מול קהל כזה - נוכל ליצור חיבור קרוב הרבה יותר איתו.


2. הזכירו שמות של משתתפים בקהל - ברגע שאנו מציינים שמות של משתתפים - אנחנו יוצרים קירבה ובונים אמון. לא צריך להכיר את שמות כולם, כאשר אנחנו מדברים מול קהל גדול, אפילו 6-5 שמות יגרמו לקהל להרגיש שאנחנו מכירים את כולם. איך עושים את זה? באירוע רגיל, נמצאים באולם מוקדם יותר ומדברים עם כמה מחברי הקהל וכך מכירים אותם יותר טוב ויכולים לדבר על מה שעלה בשיחה איתם. בנוסף הכרות עם הקהל תאפשר לנו לדעת מה חשוב להם ולתת לכך מענה.


3. הנמיכו את עצמכם - אל תשוויצו - לעתים מרצים עולים ופותחים בהקדמה המהללת את הישגיהם וכמה הם מדהימים.

  • כאשר אנו מדברים על עצמנו ומשוויצים - זה יוצר ריחוק מהקהל (זה אנחנו מולם)

  • הקהל כנראה בא לשמוע אותנו - כי הוא כבר יודע מי אנחנו. לכן הרעפת האהבה העצמית מוזילה.

  • בוודאי שמותר ורצוי אפילו לציין הישגים או הצלחות - אך במידה וגם כשהמידע הוא רלבנטי לנושא ההרצאה. ולא צריך מגילה שלמה. כמה נקודות מרכזיות מספיקות.

  • זה בד"כ גם משעמם את הקהל שבה לקבל ערך ולא למפגש של "חיים שכאלה"

4. אימרו "אנחנו" ולא "אני" - שפה מכלילה מחברת את כולנו יחד - המרצה והקהל. אם זה אני ואתם - יש ריחוק שמפריע ליצירת אמון וחיבור.


5. החליטו להנות - לא תמיד ההרצאה מגיעה בזמן או כשאנחנו במצב רוח הנכון. אבל כמו שאומרים בהוליווד - כשאנחנו על הבמה - "It's showtime" - אם אנחנו לא נהנים - גם הקהל לא יהנה. אם נכניס את עצמנו לגישה הזו - גם הקהל יהנה. אנחנו הברמוטר באולם.


6. אל תתנצלו - כמה פעמים שמענו מרצים עולים לבמה - אני מתנצל, רק אתמול אמרו לי על ההרצאה, אז לא היה לי הרבה זמן להתכונן, להכין את המצגת, לא ישנתי גם בלילה. זה מראה שהמרצה חושב יותר על עצמו מאשר על הקהל. אם אתה לא מוכן - אל תעלה על הבמה. אם אתה לא טוב, הקהל יגלה את זה מהר מאוד בעצמו, לא צריך לספר לו. כמו כן, אנחנו נותנים לקהל תחמושת להתחיל לשים לב לזה שאמרנו שהמצגת לא בנויה טוב - הוא ישב ויתחיל לספור טעויות ובעיות.

אם יש בעיה טכנית - פשוט לטפל בבעייה ולהמשיך הלאה. המצגת לא עובדת - אז צריכים להיות מוכנים להעביר את הפרזנטציה ללא מצגת.


7. ה-ת-ל-ה-ב-ו-ת - כן, האש שמניעה וסוחפת את הקהל. אם אנחנו חסרי אנרגיה ומונוטונים - מהר מאוד נראה את זה אצל הקהל. אם אנחנו מתלהבים מהנושא שלנו ומתרגשים ממנו - נוכל לבחר את הקהל אלינו בקלות רבה יותר.

"Put fire in your talk, or throw your talk in the fire.”


בונוס


8. באונליין – כשאנחנו מדברים בסביבה מקוונת, גם הטכנולוגיה וגם הריחוק משפיעים על החיבור עם הקהל – לכן שם אנחנו חייבים להיות 30-20% יותר נלהבים מאשר כאשר אנחנו מדברים פנים אל פנים כדי לכפר על האתגר הטכנולוגי.


תקליטו את עצמכם כמה פעמים עד שתמצאו את האיזון הנכון.



__________________________________________________________


בדייל קארנגי אנחנו עובדים עם יחידים, קבוצות וארגונים. צוות המומחים שלנו מפיקים תוצאות מדידות, בדגש על מנהיגות, בניית צוותים ויחסים בין אישיים, קורס מכירות, שירות לקוחות, דיבור אל מול קהל, בניית והצגת מצגות וכישורי ניהול חיוניים אחרים.


אנחנו כאן לקדם אתכם גם השנה לטובים יותר, ומוצלחים יותר


244 צפיות0 תגובות

תגובות


bottom of page