תובנות מרכזיות
הקורונה האיצה ותעדפה את ההומניזציה של העובדים ואת הקשר עם הלקוחות
אמפתיה – היכולת להרגיש ולהבין את העולם מנקודת מבטו של אדם אחר – היא מיומנות חיונית שניתן ללמוד ולתרגל במקום העבודה
מנהלים ומנהיגים הם חלק בלתי נפרד ביצירת סביבות אמפתיות לעובדים וללקוחות
בעולם הלא יציב, לא בטוח ומורכב ההתייחסות למצבים בגישה אמפתית מאפשרת למנהיגים לנהל שיחות משמעותיות אך אכפתיות. הם גם יכולים להיות בהרמוניה עם רווחת העובדים וליצור תרבות במקום העבודה שהיא כוללנית ותומכת. עבור לקוחות, אמפתיה מראה אחריות תאגידית ומתמקדת בבניית מערכות יחסים ממוקדות אדם.
ארגונים מתמודדים עם שורה של לחצים כגון ניהול עבודה של צוותים שעובדים מהבית או צוותים היברידיים, גיוון והכלה לאירועים חברתיים, סביבתיים ופוליטיים. אמפתיה היא מרכיב קריטי בתמיכה בתחומים אלה.
מהי אמפתיה?
המשמעות של להיות אמפתי פירושו שיש את היכולת להבין מה אדם אחר חווה מתוך נקודת המבט של אותו אדם. המשמעות היא לשים את עצמך במקומו של האחר. היכולת להתחבר לאחרים ולהתייחס לאחרים – שהיא אמפתיה בצורתה הטהורה ביותר – היא הכוח שיכול לעזור לעסק שלכם להצליח.
עד 90% מהאמריקאים מאמינים שמותגים צריכים להפגין אמפתיה באמצעות צעדים ארגוניים, ו-86% מאמינים שאמפתיה יכולה להגביר את נאמנות הלקוחות.
אמפתיות אינה זהה לסימפתיות – שהמשמעות שלה היא לחלוק את הרגשות של אותו אדם, בדרך כלל על ידי תחושת עצב הנוגעות למצב שלו. גישה אמפתית היא של פעולה - להבין מאיפה הלקוח או העובד הזה מגיע ולנקוט בצעדים כדי לתקן בעיות או נקודות כאב. סימפתיה לא תביא לאותה תוצאה כמו אמפתיה.
מחקרים מראים כי 98% מבני האדם מחווטים לתחושות של אמפתיה. עם זאת, רבים מאיתנו יודו שאמפתיה דורשת ריכוז ומאמץ, ואנחנו לא מתרגלים את זה מדי יום.
אפילו 58% מהמנכ"לים מודים שהם מתקשים להפגין אמפתיה במקום העבודה באופן עקבי.
הגדרת שלושת סוגי האמפתיה
בהבנת האמפתיה, חשוב להכיר בצורות השונות של אמפתיה. ישנם שלושה סוגים כלליים: אמפתיה קוגניטיבית, רגשית ומלאת חמלה.
אמפתיה קוגניטיבית – היא על הבנת נקודת המבט של האדם האחר מנקודת מבט הגיונית. להבין את תהליכי החשיבה והמניעים של האדם האחר כדי להבין את הדעות והמעשים שלהם באותה סיטואציה.
אמפתיה רגשית – שיקוף או רתימת הרגשות של האדם האחר. בעוד אמפתיה רגשית מאפשרת לנו להתחבר לאחרים באופן אישי, זה יכול גם להיות יותר מדי עבורנו אם אנחנו לא רגילים להתמודד עם רגשות עזים אלה.
אמפתיה מלאת חמלה – מה שאנו רואים באופן מסורתי כאמפתיה – הבנת נקודת המבט של אחר נפשית ורגשית ולאחר מכן נקיטת צעדים כדי לתקן את הבעיות הגורמות למצוקה.
חשיבות האמפתיה
בדו"ח של Businessolver מ-2018, 80% מהעובדים, אנשי משאבי אנוש ומנכ"לים אמרו כי מקום עבודה אמפתי ישפיע לחיוב על העסק על ידי הגברת המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים.
היום, זה אפילו יותר קריטי. עם החלטות המתקבלות על כל דבר, החל מחזרת העובדים מהבית, רכישות הקשורות למשרד ועד לשאלה אם לדרוש חיסונים לעובדים, ובהמשך צפויות לעלות עוד סוגיות רגישות רבות.
גישה למצבים אלה מנקודת מבט אמפתית תבטיח שמנהלים ועובדים יוכלו לעבוד יחד כדי להתגבר על בעיות.
כיצד להגביר את האמפתיה במקום העבודה
כמה דרכים פשוטות שמנהלים ומנהלים יכולים להגביר את האמפתיה במקום העבודה:
חיבור עם אנשים בצורה אמפתית, במיוחד בסביבה וירטואלית, דורשות הקשבה פעילה וחיפוש רמזים רגשיים חזותיים . מנהלים יכולים לבחור שיחות ועידה פנים אל פנים או וידאו בטלפון או בתקשורת דוא"ל כדי לקדם את יכולתם להקשיב ולהבין את האדם האחר.
לנהל סכסוכים באופן מכוון - במחקר של Paychex מעל 50% מהנשאלים דיווחו על סכסוכים של עובדים עם משאבי אנוש במהלך תקופת הקורונה. מנהלים יכולים להשקיע זמן בכדי להבין את שני הצדדים, את המחלוקות השונות כדי למצוא פתרון מועיל באופן הדדי. בנוסף, מנהלים יכולים למנוע מחלוקות על ידי יצירת מרחב בטוח מבחינה פסיכולוגית במקום העבודה.
לתקשר יותר. עם כל כך הרבה אי ודאות עדיין סביב נושאים כמו חזרה למשרד, כניסת אוטומציה, ותפקידים חדשים, תקשורת היא חיונית. אפשרו זמן לשאלות, אך ודאו שהמסר מועבר בצורה ברורה ולעתים קרובות. מנהלים בכירים חייבים לשמור באופן שווה על קווי התקשורת פתוחים עם מנהלים ועם העובדים.
הכשירו את המנהלים והעובדים לגיוון והכלה. כל הצעדים הללו דורשים אמפתיה רבה ממנהלים בכירים ומנהלים. הם צריכים להיות מצוידים בכל הכלים והמיומנויות כדי לגשת לכל מצב בגישה ממוקדת אדם. הכשרות בתחומי גיוון והכלה יכולים להרחיב את הכישורים הקיימים על מנת להפגין אמפתיה במקום העבודה וליצור מרחבי עבודה בטוחים.
בסקר של חבררת Paychex, כשליש (33%) מהעובדים אומרים שהם יעזבו את מקום העבודה אם המנהל שלהם לא יהיה מספיק אמפתי.
השקעה בכישורים אלה יכולה להניב תוצאות מיידיות וחיוניות.
__________________________________________________________
Comentarios